• Anonym (Ledsen mamma)

Min sons pappa skiter i honom

Har en liten pojk på 13 månader där hans pappa skiter i honom helt,flyttade i från honom när sonen föddes pga olika orsaker,men har ändå försökt kämpa för vårt förhållande men även främst för sonen.

Men har nu tröttnat helt och brutit med hans pappa. 
    Han har under detta år träffat sonen väldigt sporadiskt,men sedan jag bröt knappt ingenting. 
    Dyker upp i bland ger honom en kram och går sedan,nästa stund träffar på honom ute och visar då inte att han ens känner oss.
    Detta gör mig väldigt ledsen och jag undrar hur detta kommer påverka vår son i slutändan. 
    Kan ju inte vara bra alls?

Kan tillägga att jag även fått helt ensam vårdnad av sonen för några månader sedan.
    Pappa har inget missbruk, men andra problem. 

• Svar på tråden Min sons pappa skiter i honom
  • Anonym (VGN)

Det är naturligtvis inte en perfekt situation för din son, men han har DIG. 

Du kan gå vidare och så småningom hitta en annan man som kan vara en fadersfigur till din son. Faktum är att jag skulle göra det så fort som möjligt om jag var du. Pojkens pappa har redan visat att han inte kan ta den rollen i hans liv. 

• OlgaElvira
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2023-07-11 11:10:43 följande:
    Min sons pappa skiter i honom

Har en liten pojk på 13 månader där hans pappa skiter i honom helt,flyttade i från honom när sonen föddes pga olika orsaker,men har ändå försökt kämpa för vårt förhållande men även främst för sonen.

Men har nu tröttnat helt och brutit med hans pappa. 
    Han har under detta år träffat sonen väldigt sporadiskt,men sedan jag bröt knappt ingenting. 
    Dyker upp i bland ger honom en kram och går sedan,nästa stund träffar på honom ute och visar då inte att han ens känner oss.
    Detta gör mig väldigt ledsen och jag undrar hur detta kommer påverka vår son i slutändan. 
    Kan ju inte vara bra alls?

Kan tillägga att jag även fått helt ensam vårdnad av sonen för några månader sedan.
    Pappa har inget missbruk, men andra problem. 

Din son har dig, det viktigaste i ett barns liv är inte att ha en mamma och en pappa närvarandei sitt liv. Det viktigaste är att det finns någon vuxen som finns kvar och det ör du. Har du din far, bror eller annan manlig släkting sim kan fylla rollen som fadersfigur. Oftast bättre än att från börja satsa på rn ny telation som kanske inte håller. Om du sedsn träffar någon som du känner kan fylla rollen så ännu bättre då kommer din son att ha flera manliga förebilder. Något  man kan att önska fler barn hade tillgpng till.
    Det är sonens pappa som blir den stora förloraren här. Män som överger sina barn brukar inte vara så attraktiva som partner.
Svar på tråden Min sons pappa skiter i honom