• Mother4

Anmäla felhantering av remiss?

Hej, mitt äldsta barn, 3 år, har troligtvis autism. Det är väldigt tydligt att han har det och barnläkaren på BVC skickade en remiss till habiliteringen för utredning för 11 månader sen. Han har stora problem med till exempel sömn (som han får alimemazin för), mat och tal/socialt samspel. vi har försökt få hjälp av dietist, barnläkare och BVC men eftersom han troligtvis har en autismdiagnos så kan dom inte göra speciellt mycket och hjälpa honom på rätt sätt och därmed hänvisar dom oss att vänta på att få komma till habiliteringen. Nu har vi kontaktat habiliteringen efter att ha väntat i snart ett år, och får nu reda på att DET FINNS INGEN REMISS! Dom har inte fått nån remiss överhuvudtaget så vi har gått och väntat i ett år på ingenting! Jag känner mig helt uppgiven och är så fruktansvärt ledsen, arg och helt förstörd. Så nu måste vi vänta ännu längre och jag börja tappa tålamodet! Mitt barn behöver rätt stöd och hjälp och han kan inte få det förens han har fått en diagnos. Kan man anmäla detta till något? Eftersom vi har blivit informerade av barnläkaren att det finns en remiss som har blivit inskickad som visat sig inte vara sant! Jag känner att jag behöver verkligen gå vidare med detta på något sätt för det får inte gå till såhär!
  • Svar på tråden Anmäla felhantering av remiss?
  • Mother4

Ja exakt det är svårt att få rätt hjälp när det krävs att ha en diagnos för rätt stöd och hjälp! vi pratade med barnläkaren flera gånger under den här väntan och han har frågat hur det går och om vi har fått svar osv. Han har sagt varje gång att det är lång väntetid och att det är vanligt att få vänta länge så har inte tänkt så värst mycket på det att vi får vänta. Men jag ska ta och anmäla till ivo för det här har ju gått riktigt fel till!

Svar på tråden Anmäla felhantering av remiss?