Ångest, var ju inte hemma
När jag läser vad du svarat i tråden så tänker jag att det här är inte någon bra kille, han är kontrollerande gentemot dig. Din lillebror behöver ta din telefon för att han annars ska hindra dig ifrån att umgås med vänner. Han har gjort saker tidigare och sen ger han rosor som plåster på såren istället för att ändra sitt beteende. Han ringer dig på olika ställen för att få tag på dig och åker hem till dig när du inte svarar. Och köper med sig rosor o godis. Kunde väl hängt på dörren...beror i jo för sig på vart man bor.....
Det jag tänker är att du ska prata med någon kurator om ditt tidigare förhållande och om ditt nuvarande och om din ångest problematik.
Det är bättre att vara singel än fast i ett förhållande där man blir kontrollerad, isolerad o ens självkänsla bryts ned bit för bit....
Du måste inse att du är värd mer än så..........
Jag tycker du ska ringa kvinnofridslinjen för dom lyssnar utan att döma o är väldigt insatta i problematiken.
Det finns risker med att göra slut med en sådan kille, så bästa kanske är om man får honom att tro att det är han som gör slut.....om han säger något elakt eller säger att dig kan man inte leva med eller liknande i affekt så ta honom på orden o sen när han vill komma tillbaka låt det vara slut.