• Anonym (Sommar)

Timanställd uppsägning

Har man uppsägningstid om man är timanställd? Jag har inte skrivit på några papper eller kontrakt. Har pass inbokade framöver men har inte tackat jag till dom eller sagt att det funkar och jobba då men heller inte sagt att jag ej kan jobba

Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Timanställd uppsägning
  • Anonym (LAS)
    Anonym (Sommar) skrev 2023-07-13 09:39:25 följande:
    Timanställd uppsägning

Har man uppsägningstid om man är timanställd? Jag har inte skrivit på några papper eller kontrakt. Har pass inbokade framöver men har inte tackat jag till dom eller sagt att det funkar och jobba då men heller inte sagt att jag ej kan jobba

Någon som har erfarenhet av detta?

Utan papper och kontrakt är det bara att ringa och säga "Nej tack, Hej då"
  • Anonym (Freddie)

Upplägget när man är intermittent anställd vid behov är att du erbjuds pass som du tackar ja eller nej till.
    Mellan dessa arbetspass föreligger inget anställningsförhållande.
    Har du inte tackat ja är du inte anställd.
    Så ring dem och säg att hej, jag har ingen möjlighet att arbeta de här passen.
    Vill du inte någonsin arbeta för dem kan du ju säga det också, att du inte har möjlighet att arbeta längre fram heller.
    Då plockar de bara bort dig ur sin bank av vikarier eller hur deras organisation ser ut.

• Anonym (Sommar)

Tack för bra svar:) Det låter bra, då vet jag att jag bara kan höra av mig och tacka för mig.

• Anonym (Freddie)
    Anonym (Sommar) skrev 2023-07-13 10:27:59 följande:

Tack för bra svar:) Det låter bra, då vet jag att jag bara kan höra av mig och tacka för mig.

Det är säkert inte ovanligt för dem att medarbetare väljer att tacka nej. Det kan ha hänt något som gör att man inte kan, man har fått annat jobb, ska flytta, ska plugga. Ju tidigare desto bättre så att de kan lösa sin bemanning på annat sätt.
    Lycka till!
  • Anonym (E)

Ts, utan kontrakt är du inte anställd alls. Se till att de skickar in dina uppgifter till Skv och betalar din skatt!

• Anonym (Sommar)
    Anonym (E) skrev 2023-07-13 11:00:23 följande:

Ts, utan kontrakt är du inte anställd alls. Se till att de skickar in dina uppgifter till Skv och betalar din skatt!

Fast skatt betalar jag, det ser jag på lönebeskedet.
  • Anonym (E)
    Anonym (Sommar) skrev 2023-07-13 11:03:08 följande:
    Fast skatt betalar jag, det ser jag på lönebeskedet.
    Bra :)
Svar på tråden Timanställd uppsägning