• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:32:59 följande:
    Jämlikhetstanken innebär att män och kvinnor ska vara lika och behandlas lika. Att ställa olika krav på könen går emot den tanken.

Vi behandlas ju lika. Men utfallet är inte lika. för att få lika utfall = det blir olika krav på könen.

din ekvation går inte ihop. vill du att vi ska behandlas lika eller få samma utfall? det är två skilda saker

• Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 20:38:16 följande:
    Nej, jag har aldrig sagt att det är kvinnornas fel. Det är apparnas fel i det här falet. Vad ska du göra? Ja, du kan försöka sträva mot ett mer jämlikt samhälle genom att till exempel stödja mina förslag.
    jag kommer aldrig stödja ett förslag som inskränker på reglering av fri vilja oavsett kön. aldrig
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 20:44:23 följande:
    Varför skulle det bli olika krav på könen för att få lika utfall?

Jag vill ha samma utfall och att man ska behandlas lika. De två sakerna står inte mot varandra. Om jag var feminist hade ni tyckt att mina principer var helt rimliga. Det är bara för att jag är man som jag inte behandlas likvärdigt, vilket återknyter till din fråga.
    För att få lika utfall behöver du ändra på inputen.

om det finns 120 män och 100 kvinnor och alla ska gå på en dejt
    = 120 män kommer gå på en dejt
    = 100 kvinnor kommer på på en dejt OCH 20 av dessa kvinnor kommer behöva gå på två dejter.

hur blir det rättvisa? Om du är så extremt noga med rättvisa? Att 20% av kvinnorna får 2 dejter medan 80% bara får 1?

och tänk om dessa 20% redan var nöjda med sin första dejt? Ska de tvingas till dejt nummer två bara för att uppfylla den manliga kvoten? Så på vilket sätt skulle dessa individer behandlas lika? 20% av kvinnorna skulle ju behandlas olika? Eller hur? Förklara din tankevurpa. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-25 19:14:04 följande:
    Framförallt egoistisk i kortsiktiga relationer. Som ung man så finns det kvinnor man har för sex och kvinnor man kan tänka sig en relation med. De förstnämnda kvinnorna bryr man sig inte om. Man hinner själv säga upp bekantskapen med dessa  kvinnor innan de ens har hunnit fundera över hur de vill göra. 

Kvinnorna som man kan tänka sig en relation med bryr man sig om från start. 
    Så det är okej att unga män kan se kvinnor som objekt? bara något att knulla med? Lite in ut sprut? Men det är gud nåde inte okej att en kvinna med självrespekt tackar nej tack eller sveper nej på vissa män? På tal om dubbelmoral. det finns ingen som helst vinning i att kvinnor vet sitt värde och på så vis lär dessa unga män ha respekt för kvinnor?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:29:48 följande:
    Vad är orsaken varför kvinnor ska få klaga på ratade män och vad de måste ge till dom för de ska bli intresserad men de ska inte få klaga på kvinnorna istället?
    Det skulle då lika väl också handla om råd om en man klagar på kvinnorna 
    Vad är det du har svårt att förstå? Varför ljuger i i var och vartannat svar? Varför misstolkar du allt medvetet eller omedvetet?

vilka kvinnor klagar på ratade män? Jag ser snarare kvinnor bekräfta att de medvetet ratar vissa män och varför. det är tips på vad du kan göra för att undvika att bli ratad. Vill du bli vald så har du väl ett intresse av att förstå vad kvinnor attraheras av?

jag konstaterar att jag aldrig skulle välja vissa män. det är fakta. Jag är hellre ensam och lycklig än väljer en slumpmässig penisbärare som jag inte attraheras av. hade jag krävt en man så är det en annan sak, men det gör jag inte och ingen annan kvinna i tråden. jag kräver fri vilja att få lov att välja ensamhet om jag anser ensamhet passar mig bäst. precis som du, andra män och andra kvinnor också ha samma möjlighet baserad på fri vilja. Ingen man eller kvinna ska tvingas välja en partner de inte vill ha. och staten ska säkerställa att vi ges den fria viljan. Det betyder inte att jag har rätt att kräva varken man eller sex, för den rätten har jag inte. den rätten har ingen.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:44:20 följande:
    Och då borde dessa män få klaga på kvinnorna, som du gör nu, fast man byter ut ordet man till kvinna. 
    klaga på. Men du får ingen kvinna på det sättet. Blir du lyckligare av att klaga på orättvisan i att du inte blir vald så be our guest. staten kommer inte fördela kvinnor eller reglera kvinnor, eller män, bara för att du klagar. så vad vinner du på att klaga?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:45:59 följande:
    Du kan klaga på männen utan att du får något. 
    När en man gör det på kvinnor så kallar ni det "rättighet till sex och rättighet till kvinnors kroppar" 

Och så blandar vi äpplen och päron igen ja. 

männen som klagar i tråden vill ha en statligt reglerad kvinna, förstår du inte att kvinnor förlorar rätten till sin egen kropp med ett sådant förslag? 

• Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:47:15 följande:
    Då handlar det om att dessa män medvetet bekräftar på kvinnor om de ratar. 
    Exempelvis kvinnor har för höga krav eller går för mycket på utseendet. 
    Så en kvinna får inte ha höga krav på en man? Eller föredra en man de attraheras av?

men en man får ha höga krav på kvinnor och kvinnors utseende?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:49:55 följande:
    Och du erkänner nu vad jag trodde ni menade egentligen. 
    Att ni vill försämra olika personers val men när ni själv blir drabbad så skyller ni på "sex är ingen mänsklig rättighet", trots att lagstiftningen är likadan när ni har många valmöjligheter 
    Erkänner vad? Att sex som inte baseras på fri vilja är detsamma som sämre sex? Det har vi sagt hela tiden
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-31 18:50:57 följande:
    Ni menar även att det ska handla om det när kvinnor missgynnas. 
    va? Vad menar du med detta? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?