• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:59:56 följande:
    Varför uttrycker du dig så tvärsäkert om idag när dina erfarenheter är från den tiden?
    Ursäkta? Jag lever i nutid som alla andra.
    Det är du som inte begriper att jag hänger med i tiderna som är. Det är du som försöker att tvinga mig att leva "kvar i de gamla tiderna".   

Kan det ha med att göra att du inte får det önskade medhållet och blir ständigt rättad på dina felaktigheter du kommer med om kvinnorna genom olika decenniums du glorifierar, som gör att du kommer med dina feta lögner om mig?🙄
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:59:56 följande:
    Precis som Cloffe tror du att det fortfarande är lätt för unga män att hitta sexpartners idag och att en misogyn personlighet är enda förklaringen till de som inte gör det.
    Vad Cloffe skriver i sina inlägg får du ta med Cloffe..
    Jag är inte intresserad av att höra ditt skvaller  om vad Cloffe skriver.

Så var det dags, igen, för dina feta direkta lögner.
    Eller vill du på stå att majoriteten av de unga männen är incels nu också?

Det skall ju diskuteras om INCELSEN i denna tråd. Det är ju incelsen som har problem.
    Står i din trådstart. Du kan ju läsa om din egna trådstart igen om du har glömt bort det.

Incelsen är ju bara EN liten del av "männen i grupp".

Varför är det så viktigt för dig att direkt ljuga om vad man har skrivit?

Eller fultolkar du medvetet?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 12:45:46 följande:

Så du menar att det finns ingen skillnad i hur män och kvinnor förväntas agera vid dejting?

Jag tror att det skiljer sig om man är i 20-årsåldern eller runt 50-strecket. Vad tror du? Kan det vara så att gamla könsnormer inte försvinner så snabbt som vissa tror?

Om in ex make hade levat idag, så hade han kunnat intyga om att det vart jag som friade till honom.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2024-01-08 12:55:07 följande:
    Om in ex make hade levat idag, så hade han kunnat intyga om att det vart jag som friade till honom.
    *min
  • EnAnonumius
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 12:58:00 följande:

Anser du att du representerar alla kvinnor eller kan det finnas en variation inom gruppen?

Nep anser mig inte alls som representativ för kvinnor i grupp.,
    Men jag anser mig som representativ för att det finns variation inom grupp.

Självklart finns det ju variationer. Jag är ju just exempel på detta med variation, för hur många kvinnor känner du till, som friar till manen idag, inte så många nu i modern tid eller hur? Även om det är mer nu än var det var "förr", men det är ändå mindre andel kvinnor som friar än män.
  • EnAnonumius
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 12:54:39 följande:

Incels är en liten men vad det vid första anblicken förfaller vara en växande del av gruppen män. Om det förhåller sig så eller om de bara hörs mer och fått mer utrymme än tidigare låter jag vara osagt.

Finns motsvarande incel-problematik i samma omfattning hos kvinnor?  Om inte, vad beror det på?

Jag är enig med dig om din reflektion i första stycket.

Det vet jag inte hur det är med de kvinnliga inclesen. För det har ju tyvärr inte gjorts så mycket studier och/eller forskning kring de kvinnliga incelsen. Vilket jag tycker är tragiskt.

• EnAnonumius
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 13:25:38 följande:
    Kvinnor vet att de alltid har tillgång till sex så de är ju inte lika beroende av relationen för detta syfte. Kvinnor verkar heller inte få samma utdelning och utsätter sig för större risk än män vid ons så de spär ju på obalansen.
    Jas kvinnor riskerar mer vid tillfällig sex., Ju mer ONS/KK en kvinna har ju svårare är det för henne att hitta en partner faktiskt. Då många män vill sällan ha en tjej som "knullat runt". Det berömda "madonna -hora syndromet".
    Det är precis som om många män (jag säger inte alla, utan just många) män känner sig otillräckliga OM den kvinna de blir kär i och ihop med har haft mer sexpartners än honom.

• EnAnonumius
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 15:40:05 följande:
    Jag är skeptisk till att kvinnor sveper ja på de attraktiva männen. Jag tror att många tycker det är bekvämt att rulla över bollen till mannen och låta honom stå för risken att bli nobbad.
    Hur skall det bli en matchning om inte kvinnan sveper ja på den/de man/män hon är attraherad av i en dejtingapp?

Det går liksom inte att "rulla över bollen" på mannen och låta honom ta smällen att bli nobbad.
    Både mannen och kvinna måste ju svipa ja för att det skall bli matchning på varandras profiler.
    Ingen "ja-svipe" ingen match, mannen eller kvinna, kan då inte kontakta varandra.

Så hur tänkte du att det skulle gå till att "rulla över bollen" på mannen och låta honom ta smällen vid eventuell bli nobbad, om det inte finns någon matchning?

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:48:17 följande:
    Han säger att de allra flesta inte hatar kvinnor och ni pratar om misogyna incels som att det är det normala. Alltså har ni fel och jag har rätt. När jag säger att det inte finns menar jag att det är det minst vanliga.
    Och han bekräftade också att det fanns misogyna incels. Alltså har du också fel när du skriver "misogyna incels inte finns".

Det är faktiskt en signifikant skillnad mellan "inte finns" och "minst vanligast". 🙄
    Hur ens anse att det går att ersätta "minst vanligast" med "inte finns" och sedan förvänta sig att andra skall fatta?
    Du kan ju inte sitta och skapa egna innebörder i olika utlåtande och förvänta dig sedan att folk skall "tolka dig rätt", och sedan bli sur och förbannad när folk inte fattar dina slarviga formuleringar och hemsnickrade innebörder.

Kort sagt. Han bekräftade dig fel.
    Då det finns misogyna incels. Det är direkt fel att skriva: "Det fins inga misogyna incels".

• EnAnonumius
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:47:11 följande:

Inte bevis men ändå exempel. Tror du fortfarande att det finns en seriös undersökning eller blir du bara provocerad av att jag påstår att det finns kvinnor som är rövhål som någon skriver här.

https://www.familjeliv.se/forum/thread/75712693-har-du-dumpat-nan-pga-av-for-liten-kuk-och-vad-ar-litet-for-dig/5

https://www.google.com/search?q=dumpad+liten+penis&oq=dumpad+liten+penis&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCTY1NzhqMGoxNagCALACAA&sourceid=chrome&ie=UTF-8#ip=1

Inga nyheter direkt... 
    Känner till ett par kvinnliga rövhål....
    Finns det kvinnor (här på FL) som känner sig provocerade av det så får det strå för dem helt enkelt.

• EnAnonumius
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:52:43 följande:

Att någon skriver att män våldtar och misshandlar kan ju flyga förbi obemärkt utan kommentar trots att det rör sig om en väldigt liten andel män.

Finns vi kvinnor som kommentera detta om män och våldtäkter. Jag gör det ganska ofta när jag ser dessa typer av trådar..

Så nej det är inte alls alltid det passeras obemärkt förbi..
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?