• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Til)
    Anonym (SL) skrev 2023-08-29 17:32:50 följande:
    Men snälla.
    Tror du att det är låg sexlust som gör att kvinnor väljer bort vissa män? Min sexlust är hög.
    Enormt hög men det finns fortfarande måååååånga män som jag aldrig skulle vilja ha sex med. Det handlar fortfarande om attraktion och ha bra sex.
    Kvinnor kan ha (och har) sex som intresse utan att vilja sälja sex. Som någon skrev så handlar prostitution INTE om njutning för den som säljer utan om pengar. 

Din kvinnosyn är så unken.
    Instämmer. Har också hög sexlust. Trots detta är det endast de män jag finner tillräckligt attraktiva som jag kan tänka mig att ha sex med. Verkligen inte kvantitet framför kvalitet, tvärtom. De jag attraheras av kan jag däremot tänka mig att ha väldigt mycket sex med.

Det är tydligt att (...) saknar praktisk erfarenhet av sex och heller inte förstår hur många kvinnor fungerar. Att ligga med nån man inte attraheras av bara för att få sex är inte ett alternativ.
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-08-29 17:32:50 följande:
    Men snälla.
    Tror du att det är låg sexlust som gör att kvinnor väljer bort vissa män? Min sexlust är hög.
    Enormt hög men det finns fortfarande måååååånga män som jag aldrig skulle vilja ha sex med. Det handlar fortfarande om attraktion och ha bra sex.
    Kvinnor kan ha (och har) sex som intresse utan att vilja sälja sex. Som någon skrev så handlar prostitution INTE om njutning för den som säljer utan om pengar. 

Din kvinnosyn är så unken.
    I så fall varför brukar männen attraheras av fler kvinnor än vad kvinnorna gör av männen? 
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:20:44 följande:
    Om kvinnorna har högre sexlust så borde de ha lättare att hantera det samt de kanske har lättare att sänka sina krav.
    Varför skullle en kvinna med hög libido inskrönka på vad hon attraheras av  ha "mercy knull" med misogyna incels?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Om kvinnorna har högre sexlust så borde de ha lättare att hantera det samt de kanske har lättare att sänka sina krav.

Varför skulle inte kvinnor tända på fler män ifall de har högre sexlust?

Om kvinnorna mår bättre av att sälja sex då skulle det kanske finnas kvinnor som vill sälja sex mer som en hobby.
    Varför inte rikta ansvaret där det hör hemma?
    D.v.s att de misogyna incelsen få ta sig själva i kragen och jobba med sin personlighet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (....)
    Anya80 skrev 2023-08-29 17:33:16 följande:

Du verkar ha en djup oförståelse för den kvinnliga naturen. 
    De kommer rikta sin kåthet mot män de är ATTRAHERADE av. Fler män än kvinnor kan tänka sig att ligga med personer de inte nödvändigtvis är attraherade av och det beror på att män har ett sämre utbud. Kvinnor utbud är redan bättre så det finns ingen Mening att ligga med mediokra män. 

Jag förstår såklart visst hel del hur kvinnor fungerar.
    Såklart det inte bara handlar om det för män kan neka kvinnor sex också. 

Så du menar att män kan tänka sig ligga med fler kvinnor för de har sämre utbud utan det beror inte också på att de attraheras av fler kvinnor än tvärtom? 
  • Anonym (....)
    EnAnonumius skrev 2023-08-29 17:44:44 följande:
    Varför skullle en kvinna med hög libido inskrönka på vad hon attraheras av  ha "mercy knull" med misogyna incels?
    Ifall prostitution skulle bli ett mer normalt affärsavtal. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:47:19 följande:
    Jag förstår såklart visst hel del hur kvinnor fungerar.
    Såklart det inte bara handlar om det för män kan neka kvinnor sex också. 

Så du menar att män kan tänka sig ligga med fler kvinnor för de har sämre utbud utan det beror inte också på att de attraheras av fler kvinnor än tvärtom? 
    Män verkar kunna ligga utan attraktion i högre grad, vissa män tycker det är bättre än inget.

Medan kvinnor tycker det är tvärtom: inget är bättre än något dåligt. 
  • Anonym (....)
    EnAnonumius skrev 2023-08-29 17:44:44 följande:
    Om kvinnor och män skulle ha mer lika sexualitet så skulle det säkert bidra till att man blir mindre bitter på att kvinnorna skulle ha det bättre. 
  • Anonym (Skild)

Varför skulle inte kvinnor tända på fler män ifall de har högre sexlust?

Om kvinnorna mår bättre av att sälja sex då skulle det kanske finnas kvinnor som vill sälja sex mer som en hobby.
    Men herregud...även om jag har hög sexlust trots mina 57 år så knullar jag bara med män jag gillar.
    Om någon stöter på mig och jag inte gillar honom så blir det inget ändå. 
     Vilka märkliga teser du kommer med.  Hur har du fått en sån märklig uppfattning om kvinnor? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:49:41 följande:
    Om kvinnor och män skulle ha mer lika sexualitet så skulle det säkert bidra till att man blir mindre bitter på att kvinnorna skulle ha det bättre. 
    Det räcker uppenbarligen inte med ett piller för högre sexlust. Flera av oss har hög sexlust men kan inte tänka oss att ligga med vem som helst.

Så det är nåt annat som skiljer mellan män och kvinnor. För att uppnå det du vill måste kanske män bli exakt som kvinnor hormonellt osv. Kunna föda barn och allt det där. Då kanske vi skulle bli exakt lika. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?