Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jobba för Foodora

Bejje skrev 2023-07-15 17:14:04 följande:

Jag blandar inte in min fru i ansökan. Så så vitt dom vet så är det jag som jobbar och ingen annan. 

Jag har en elbil och laddar faktiskt gratis pga att hyresvärden inte debiterar elen. 

Så tanken är att jag kör runt, lyssnar på musik och frun hoppar ur och levererar. 
    Kanske man kan kolla på Netflix eller eller annan streaming om man behöver vänta på en order. 

Fast om någon upptäcker att hon jobbar kan hon straffas för det. Inte bara  framåt utan även bakåt. Om de börjar titta närmare och anse att hon hade kunnat jobba så här en längre tid kan hon bli återbetalningsskyldig.

Gig-jobben är... inte något man gör på kul för att tjäna lite extra. Det tar man för att man är desperat. Jobben är schemalagda, man får ett tilldelat på ofta alldeles för kort varsel. Läs lite utlåtanden från anställda/före detta anställda.

Sen, det är ju inte bara att flytta till USA. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    Bejje skrev 2023-07-19 18:52:36 följande:
    Min fru har inte körkort och ingen moped eller cykel heller och har diagnoser som gör att hon inte vågar göra det själv. Så detta gör jag inte bara för en extra slant utan för att hjälpa henne bli mer van med att komma ut och göra något som genererar pengar. 
    Fast du lyssnar uppenbarligen inte. OM någon kommer på er med detta kan ni bli återbetalningsskyldiga. DET SPELAR INGEN ROLL VEM SOM KÖR, fk kan mycket väl anse att det anses som arbetsförmåga och då sitter ni i skiten.
  • Aniiee
    Brattman skrev 2023-08-01 11:18:22 följande:
    Som jag uppfsttade saken, var det hans fru som tog jobbet på Fodora, och han själv endast följde med och skjutsade sin fru. Då påverkas inte hans egen inkomst eller skatt.
    Nej, men hennes ryker all världens väg och de blir skyldiga försäkringskassan....
Svar på tråden Jobba för Foodora