• Anonym (Förstörd)

Efter ett år

Ghostad efter ett år. Kan en verkligen spela så länge? Hur har han hjärta att göra det? Kände han inget, har han inget samvete?
    Helt förstörd är jag.

• Svar på tråden Efter ett år
  • Anonym (Erika)

Oja? även längre än så. 

har förmodligen hittat nåt bättre 

• Freddie K

Jag tycker det är tråkigt att folk ghostar andra. Fattar inte varför man håller på så?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Ja)

Klart man kan. En person kan ghosta även om man har varit tillsammans hela livet. När ni var tillsammans betydde du något, nu har ni gjort slut och då betyder du inte lika mycket, kanske ingenting. Om han gjorde slut är det ännu naturligare att han inte vill ha med dig att göra, oavsett orsak men särskilt om han var arg, bitter eller på annat sätt negativ.

• ninnifiore

jag hade ju trott att personen hade dött. skickat blommor till familjen och beklagat sorgen. enda ursäkten. ni som säger att det är normalt-är ni OK? herregud 

• Anonym (Erika)
    ninnifiore skrev 2023-07-16 11:25:19 följande:

jag hade ju trott att personen hade dött. skickat blommor till familjen och beklagat sorgen. enda ursäkten. ni som säger att det är normalt-är ni OK? herregud 

Det är normalt men inte Okej. 

folk är dumma i huvet 

• ninnifiore
    Anonym (Erika) skrev 2023-07-16 11:28:07 följande:

Det är normalt men inte Okej. 

folk är dumma i huvet 

jag har aldrig hört om någon som ghostats efter ett ÅR. det är inte normal. förekommer kanske men det är ju inte normalt beteende 
  • Anonym (Ja)

Normalt som i socialt acceptabelt? Nej. Däremot normalt som i väldigt vanligt att det händer och att man inte behöver hetsa upp sig så mycket även om det är otrevligt. Ditt förslag låter däremot väldigt passivt-aggressivt, för det är klart man fattar att personen inte är död. Det skapar bara en onödigt dålig stämning, för att inte tala om att det kan skrämma föräldrarna. Står du där med gott samvete om t ex mamman får en hjärtattack av chocken? Maken till dumt förslag får man väl leta efter.
  • Drottningen1970

Vem sa att det var ok?

Man kan väl bara konstatera att för folk som ghostar spelar det ingen roll om man bara varit på en dejt eller varit sambo i två år.
  • ninnifiore

mitt första inlägg var ett skämt, inte ett seriöst förslag.. och jo, det är skillnad på att ghosta efter en dejt och efter två år av samboskap. konstigt att ens jämföra. 

• Anonym (Ja)
    ninnifiore skrev 2023-07-16 11:54:00 följande:

mitt första inlägg var ett skämt, inte ett seriöst förslag.. och jo, det är skillnad på att ghosta efter en dejt och efter två år av samboskap. konstigt att ens jämföra. 

Det står inget om att de är sambos och det är ett år, inte två.

Jag ser ingen skillnad gällande tiden, det är lika svinigt oavsett. Vi vet dessutom inte vad som hände före ghostandet, de kanske har bråkat en massa och gjort slut. Det känns mindre troligt att killen bara ur tomma intet ghostar ts från en dag till en annan utan något har hänt innan, t ex att man åtminstone gjort slut.
Svar på tråden Efter ett år