• Anonym (Verklighetsflykt)

Tv-serier med övernaturligt och/eller sagotema?

Jag är på jakt efter bra tv-serier på temat övernaturligt och/eller saga; please hit me med alla tips ni har!!

Följande är inte lönt att tipsa om, eftersom jag redan sett (eller i de första fem fallen: försökt se dem men gett upp):

Teen wolf
    Twilight
    Vampire diaries
    Originals
    Shadow hunters
    Wednesday
    Sandman
    Grimm
    Supernatural
    True blood
    Once upon a time

Hoppas på många roliga tips :)

• Svar på tråden Tv-serier med övernaturligt och/eller sagotema?
    Anastasia skrev 2023-07-16 02:03:29 följande:

Sabrina Tonårshäxan! <3

Åh - den glömde jag! Jag har alltså redan sett den också, men tusen tack för tips ändå ♥️
    Anastasia skrev 2023-07-16 02:05:58 följande:

Förhäxad tror den heter Charmed på engelska. =). 

Men ja!! Den verkar vara precis min typ av serie!! Tack!! Nu gäller det bara att få tag i den också...
  • Aniiee
    Anonym (Verklighetsflykt) skrev 2023-07-16 02:08:09 följande:
    Men ja!! Den verkar vara precis min typ av serie!! Tack!! Nu gäller det bara att få tag i den också...
    Den gamla finns på Amazon Prime, den nya finns på Viaplay.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Colourfulrainbow

Heroes, The 4400, Under the dome, Buffy

De innehåller övernaturliga krafter, men de är inte sagolika direkt. 

• Anastasia

Jag tänker även på game of thrones.  En av de bästa serierna jag någonsin sett.  Det är saga eftersom drakar är med.  Men det handlar ju inte om sagor, så som once upon a time gör.  

Sedan är ju även den serien övernaturlig på vissa sätt. =). 

• Aniiee

Låt se vad jag har på min stora lista.... Fråga, gillar du skräck eller ska jag hålla mig till mer snälla övernaturliga/fantasyserier? 

Förlåt om jag upprepar något du säger du har sätt, jag orkar inte skrolla fram och tilbaka 30 gånger.

The Addams family, från 60-talet? Du har ju sett Wednesday. Finns dock inte att streama.
    Buffy the vampire slayer och  Angel, finns på Disney+ (men suger där för det är remaster-versionerna, om de inte bytt efter all kritik)
    Beauty and the Beast, 80-talsversionen finns inte på streaming 2012-versionen finns på viaplay
    Being Human, finns inte att streama utan vpn men finns på amerikanska Amazon
    Bitten, finns på viaplay
    The Bureau of magical things, finns på Netflix
    Castlevania (är animerad, men INTE för barn, och är förbannat bra), finns på Netflix
    Dead like me, kräver vpn men finns på Roku
    A Discovery of Witches finns på både HBO och SkyShowtime
    The Dresden Files finns på Viaplay
    Frankenstein Chronicles finns på Netflix
    Good Omens finns på Amazon prime
    Good Witch finns på Netflix
    Heroes finns på SkyShowtime
    His Dark Materials finns på HBO

Pausar där. Säg till om jag ska gå igenom resten av alfabetet

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anastasia

Lägger även till en serie som finns på Disney+ som heter Salem.  Jag är inte så mycket för just häxserier men tycker att den här serien är väldigt bra.  Lägger till en trailer för er som inte har sett den ännu.  

• Anonym (411)

411 missing people. Väldigt intressant, mystiskt och spännande. Kolla på tuben. 

Svar på tråden Tv-serier med övernaturligt och/eller sagotema?