Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Vad äter ni på en dag? Onormal förbränning??

Jag är 163 cm lång och väger ca 57 kg och äter i princip lunch och middag, oavsett om jag tränar. Det blir frukost ibland, då en eller två mackor och en kopp te eller pulverkaffe (inte snabbkaffe alltså).

Det är bra att träna, men du kanske har tränat för intensivt? Du kan lugnt fortsätta promenera iaf, det går man ändå inte ner i vikt av.

Är du stressad i ditt liv i övrigt? Det kan få en att tappa vikt.

• Anonym (S)
    Anonym skrev 2023-07-17 22:11:15 följande:
    vad är pulverkaffe?
    Ja alltså sånt där fint pulver som egentligen knappt kan kallas kaffe. Finns t ex på Lidl, den köpte jag senast. Vaniljsmak skulle det vara.
  • Anonym (S)
    moafeliciaa skrev 2023-07-17 22:36:13 följande:
    Jag har tränat precis så som jag nämnt ovan.
    Har jag tränat kondition så har jag sprungit ca 5-6km varje gång och har jag styrketränat har jag använt kroppstyngd, inga vikter ca 50min per gång.
    Låg på stort kaloriunderskott en längre tid i min ätstörning, vilket gjorde att jag tappade väldigt snabbt i vikt.

Ska försöka hålla mig till kortare promenader och lugn yoga ett tag och se om det vänder.

För går som sagt ner i vikt på den mängd jag äter nu, och då utan att träna.

Så förmodligen har jag en ganska hög förbränning, vilket jag nu tycker är sjukt jobbigt, då jag får tvinga i mig mat när jag är spyfärdig för att inte rasa.
    Jo men det är ju det jag menar att du behöver specificera. Det är stor skillnad på om man springer några km eller ett par mil åt gången, hur länge man tränar, hur tunga vikter osv. 5-6 km låter lite långt för min del, men det kanske är normalt?

Det låter jättekonstigt att du skulle behöva så otroligt mycket mat men att du ändå går ner i vikt. Hoppas du får prata med läkare snart. De skulle nog behöva ta tester på dig.

Utanför boxen och långsökt, men mask i magen.....? Eller någon annan sådan parasit.
Svar på tråden Vad äter ni på en dag? Onormal förbränning??