Kan en pappa välja att bara ha kontakt med ett av två helsyskon?
Han låter riktigt störd. Jag hade gjort orosanmälan mot honom så han inte får umgås med 3,5 åringen i heller så som hans tankebanor går. Jag hade använt varenda offentliga myndighet jag kunnat. Det han vill utsätta ert ofödda barn för är psykisk misshandel på väldig hög nivå. Att ignorera att barnet ens existerar men vara fortsatt pappa till 3,5 åringen. Så jävla sjukt. Vem tänker så? Aldrig hört något liknande. Vem vet vad han är kapabel till att göra mot 3,5 åringen? Jag hade blivit livrädd för honom om jag hört hans resonemang. Vad är det här för man?
Man kan bli gravid även om man använder preventivmedel så det har inte med saken att göra, där är alltid en risk. Det är hur man väljer att uppföra sig när väl nyheten kommer. Han ska inte straffa barnet för att han tycker du lurat honom. Vilken man, vilken pappa gör så här? Tänker så? Jag har blivit oplanerat gravid mer än en gång, varit den som varit orolig men alltid fått stöd från pappan, fått missfall mer än en gång och ingen blivande pappa skulle någonsin uttala sådana här sjuka idéer som han har. Dessutom vill han att du ska begå ett brott åt hans vägnar, att du inte ska skriva honom som fadern när du vet att han är det. Jag hoppas inte du går med på något.
Jag hade berättat hans resonemang för hans familj och vänner, jag hoppas de är mer normala än vad han är. Han borde skämmas. Du behöver stöd. Berätta för allt och alla. Jag hade bett honom att lämna min syn för jag hade inte klarat av att se på fanskapet en sekund till. Sådan besvikelse. Jag hade blivit ordentligt rädd för honom.
Riktigt sjukt.
Stackars dig.