• Anonym (Ja)

Kan en pappa välja att bara ha kontakt med ett av två helsyskon?

Kortfattat: Ja, en man kan välja att bara umgås med sitt ena barn. Oavsett att han är en skitstövel ska du så klart uppge rätt pappa till det yngre barnet!

Eftersom ni inte är gifta kommer du att få ensam vårdnad om den yngre. Du kan också ansöka om att få vårdnaden för det äldre barnet just pga bristande föräldraskap som du beskriver.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Kl) skrev 2023-07-19 11:38:30 följande:

Åh fy FA-AN, jag hade hellre låtit mitt äldre barn bo heltid hos pappan än att den yngsta ska se sitt syskon åka iväg och vara hos deras pappa men hen får inte följa med! Usch!

Jag skulle aldrig ge upp mitt barn till en idiot! Klart äldsta ska ha 50/50 om det fungerar.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kl) skrev 2023-07-19 11:38:30 följande:

Åh fy FA-AN, jag hade hellre låtit mitt äldre barn bo heltid hos pappan än att den yngsta ska se sitt syskon åka iväg och vara hos deras pappa men hen får inte följa med! Usch!

Plus att det skadar relationen mellan syskonen att separera dem!
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Caps Lock) skrev 2023-07-19 23:36:43 följande:
    Han tänkte inte klart´, kanske blev enormt överraskad.
    han kanske ändrar inställning när det lagt sig.
    Det spelar ingen roll. Vissa saker säger man bara inte!
  • Anonym (Ja)
    Anonym (X) skrev 2023-07-20 10:26:56 följande:
    Och nu sitter hon med en ovillig pappa, så frågan är vem som förlorar mest på detta. Om hon nu tyckte det var ett bra beslut att ligga utan skydd och få ett barn till med en idiot, varför klaga nu? Skaffar barn gör man gemensamt när man är i en relation. 
    Hon kanske inte visste när de låg med varandra att de skulle gå isär? Hjälper det situationen att klaga på ts tycker du?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (X) skrev 2023-07-20 10:26:56 följande:
    Och nu sitter hon med en ovillig pappa, så frågan är vem som förlorar mest på detta. Om hon nu tyckte det var ett bra beslut att ligga utan skydd och få ett barn till med en idiot, varför klaga nu? Skaffar barn gör man gemensamt när man är i en relation. 
    Dessutom räknar man knappast med att en kille vägrar ha med sitt ena barn att göra fast han är pappa till två!
  • Anonym (Ja)
    Anonym (X) skrev 2023-07-20 21:36:32 följande:
    Så när hon frågade om de skulle skaffa ett barn till så sade han ja? 
    Alltså, har man gått i grundskola så vet man nog hur barn blir till. Han visste att ts var oskyddad. Vari ligger lurendrejeriet?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (X) skrev 2023-07-20 22:59:53 följande:
    Så man ska inte diskutera om man ska skaffa barn tillsammans? 
    Han hade kunnat insistera på skydd. Läs gärna Mollys kommentar annars.
Svar på tråden Kan en pappa välja att bara ha kontakt med ett av två helsyskon?