• Anonym (Ts)

Saker min partner gör som jag stör mig på...

Nu i semestertider umgås man ju mer än vanligt och därav fler tillfällen att störa sig på sin partner. Tänkte därför det vore passande med en tråd där vi kan skriva Av oss lite. 

Så Vad gör din partner som du stör dig på? 

Jag kan börja, min lista kan göra lång men jag väljer några, haha 

*tar slut på all is men gör aldrig ny 
    *tvättar sina kläder mer noga än andras 
    *Vill alltid ha sex efter vi bråkat

Så, er tur! 

• Svar på tråden Saker min partner gör som jag stör mig på...
  • Anonym (Hemligt möte med mamma)

Vi har som tur är rett ut det nu men jag höll på att bli galen på att han smusslade med att han åkte och fikade hos sina föräldrar! Han kunde säga "Jag åker och handlar!" och kunde sen vara borta i flera timmar och inte svara på telefonen! Jag trodde ju han hade dött eller nåt!! Kunde ha egna planer eller kanske ha börjat med maten. När han kom hem var jag galen och frågade vilken affär 10 mil bort han varit i???? Då kom det fram, "Jag var förbi morsan också.". Och han fortsatte ju! Kunde t.o.m ta med sig saker när han åkte men ändå "Jag ska bara hämta ut ett paket!".
    En dag exploderade det. Alltså varför ljuger du???? Varför berättar du inte att du är där???? Vad har ni för perverst förhållande egentligen???? (Jag var riktigt förbannad....) Vill du att jag ska tro att du träffat nån annan????
    Jag kan inte påstå att jag fick någon vettig förklaring men han ändrade sig i alla fall!

• Anonym (J)

- Tjatar.. Ständigt. Om allt. Något glas som står fel, fläck i badrummet, lite papper kvar på toarullen, för lite sköljmedel i tvätten osv osv.
    - Kommenterar mitt bilkörande. 

• Anonym (nope)

Kommer inte på något. Vi umgås i princip dygnet runt eftersom vi har semester samtidigt, och vi har det trevligt, mysigt och kul. 

• Anonym (L)

Han vill aldrig umgås. Bara grejar eller spelar tv-spel eller ser på sport. Sätter vi oss och tar en kaffe så är det 15 min, sen ska han upp och greja. Svarar inte när man pratar med honom. Han beter sig som om man är besvärlig när jag vill prata, bara kommentera nåt man ser mm. Hans förklaring är att det är klart han hör, han är ju där. Jag har blivit så osäker på om jag är orimlig i att kräva ett bekräftande ljud åtminstone. Han svarar ofta inget, som om man pratar med en vägg. Tar aldrig bort smulor i kök eller köksbord. Gör aldrig rent handfat. Vill som sagt aldrig umgås, det enda är om han vill se film, då kan han fråga om man vill titta. Det har alltid varit hans sätt att umgås. Om jag föreslår att vi tar ett glas vin och bara pratar så blir han obekväm och vill hellre se film. Varför ska man umgås med den man bor ihop med liksom?!

Så nej, det är INTE kul att ha semester med honom. 

• Häegertz

Får epilepsianfall. Det är verkligen AS_JÄVLA_JOBBIGT! Annars har vi det lugnt och skönt tillsammans. Läser mycket, spelar in på nätterna och myser utan krav på resor och andra aktiviteter.

• Anonym (,Mnk Iåk, -ä.)

Över lag så är han behändig att ha å göra med. Lite smågrejer mest. 

Men...

När han kör bil så kan han inte låta bli att säga; Jävla idiot eller ja där var en idiot till ja når någon kört om och kör in för fort framför så det blir nära. 

Eller om de gör något annat fel. Ibland tutar han. 

Han vill sällan göra nåt samtidigt som han blir galet uttråkad av att göra ingenting. Då spelar han på telefonen eller tittar på fiskefilmer via datorn, men det tråkar ut honom det med i längden. 

OM han kommer på nåt så är det saker jag tycker är skittråkiga, men jag kan hänga med ändå, eller jag gjorde det förut, han hänger a l d r i g  med på något jag gillar tillbaka så struntar jag i att hänga med om jag inte har lust. 

Vi har inte semester ihop, han tar sin semester pö om pö dels pga hans jobb som har högsäsong under sommaren, dels för att åka på någon tävling han tycker är rolig. 

• sextiotalist

Att han är så hemmakär, det är jag också, men det är som en gummisnodd på honom, vars ena ända är knutet till hemmet.
    Men nu har jag hittat lösningen. Ser till att kameran är med, så har han inte lika bråttom hem :).

• Anonym (Sanna)

Det enda jag kommer på är att hon lämnar vattenpölar på alla bordsytor. Förvisso inte hennes fel att is smälter men torka verkar inte finnas i hennes vokabulär. 

• Anonym (C)
    Anonym (L) skrev 2023-07-19 21:30:06 följande:

Han vill aldrig umgås. Bara grejar eller spelar tv-spel eller ser på sport. Sätter vi oss och tar en kaffe så är det 15 min, sen ska han upp och greja. Svarar inte när man pratar med honom. Han beter sig som om man är besvärlig när jag vill prata, bara kommentera nåt man ser mm. Hans förklaring är att det är klart han hör, han är ju där. Jag har blivit så osäker på om jag är orimlig i att kräva ett bekräftande ljud åtminstone. Han svarar ofta inget, som om man pratar med en vägg. Tar aldrig bort smulor i kök eller köksbord. Gör aldrig rent handfat. Vill som sagt aldrig umgås, det enda är om han vill se film, då kan han fråga om man vill titta. Det har alltid varit hans sätt att umgås. Om jag föreslår att vi tar ett glas vin och bara pratar så blir han obekväm och vill hellre se film. Varför ska man umgås med den man bor ihop med liksom?!

Så nej, det är INTE kul att ha semester med honom. 

Du kanske ska prova att inte ha semester ihop. Ta och hitta på något du vill göra. Hörde om ett par på radion för et år sen och bästa de gjorde var att ha semester olika tider. Hon åkte utomlands själv i 4 veckor på hösten och jobbade hela sommaren medans hennes man hade semester under sommaren. Vet fler som åker ifrån varandra under semestertider snarare än att vara ihop. Bara inse att han inte vill ha semester med dig snarare utan dig. Gör något på egen hand istället. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Hemligt möte med mamma) skrev 2023-07-19 18:53:42 följande:

Vi har som tur är rett ut det nu men jag höll på att bli galen på att han smusslade med att han åkte och fikade hos sina föräldrar! Han kunde säga "Jag åker och handlar!" och kunde sen vara borta i flera timmar och inte svara på telefonen! Jag trodde ju han hade dött eller nåt!! Kunde ha egna planer eller kanske ha börjat med maten. När han kom hem var jag galen och frågade vilken affär 10 mil bort han varit i???? Då kom det fram, "Jag var förbi morsan också.". Och han fortsatte ju! Kunde t.o.m ta med sig saker när han åkte men ändå "Jag ska bara hämta ut ett paket!".
    En dag exploderade det. Alltså varför ljuger du???? Varför berättar du inte att du är där???? Vad har ni för perverst förhållande egentligen???? (Jag var riktigt förbannad....) Vill du att jag ska tro att du träffat nån annan????
    Jag kan inte påstå att jag fick någon vettig förklaring men han ändrade sig i alla fall!

Oj. Varför behöver han ljuga om att han fiskar? Jag tycker att det är självklart gubben min ska få åka fiska sådär 4 timmar, ibland mer, under en dag. Jag hittar på något annat med barnen eller så är vi tillsammans till flugfiskeställena och barnen leker vid sjön/ån, grillar korv och jag passar på att ta mig ett dopp eller två.
    Plus är ju att han hovar in middagen med Öring, Harr eller regnbåge. 
  • Mimosa86
    Anonym (Ts) skrev 2023-07-19 18:32:25 följande:

Nu i semestertider umgås man ju mer än vanligt och därav fler tillfällen att störa sig på sin partner. Tänkte därför det vore passande med en tråd där vi kan skriva Av oss lite. 

Så, er tur! 

Haha det låte som jag 🙈
  • Mimosa86
    Anonym (Ts) skrev 2023-07-19 18:32:25 följande:

Så, er tur! 

Haha det låte som jag 🙈
  • Anonym (C)

Jag stör mig inte på så mycket. Mer än att han iså fall stör sig på mig. Vems tur det är att komma med kaffe på sängen. Eller vem som skulle komma ihåg myggmedlet. Att han står för middag och jag för lunch att det är enligt mig jämt fördelat men enligt honom alltid han som gör mer. Ja inte så konstigt när han ska laga mat i typ 6 timmar som han själv valt och som dessutom lagar sig själv mestadels av tiden. 

• Anonym (L)
    Anonym (C) skrev 2023-07-20 22:07:11 följande:
    Du kanske ska prova att inte ha semester ihop. Ta och hitta på något du vill göra. Hörde om ett par på radion för et år sen och bästa de gjorde var att ha semester olika tider. Hon åkte utomlands själv i 4 veckor på hösten och jobbade hela sommaren medans hennes man hade semester under sommaren. Vet fler som åker ifrån varandra under semestertider snarare än att vara ihop. Bara inse att han inte vill ha semester med dig snarare utan dig. Gör något på egen hand istället. 
    Är lärare så jag har alltid semester när han har. Jag kan inte styra min ledighet så.
  • Anonym (grrrrrrrrr)

Vi renoverade badrummet så det blev två ljusknappar i början av pandemin.
    Den ena till spotrampen i taket som ger ljus till tusen, och en knapp till lampetter vid sidan av spegeln som egentligen inte behövs.

I 1.5 år funkade det, ljuset var alltid släckt när det skulle. Sen började mannen sätta på två ljusknappar men bara trycka av den ena, så lampetterna stod och brann jämt. Först släckte jag efter honom utan kommentar, sen sa jag till snällt, sen sa jag till irriterat och nu ett år senare kan vi inte tala om det utan att gräla.

Vi talar inte om då och då nu utan vissa dar får jag släcka 4-5 gånger efter honom, dvs troligen varenda gång han är där (han jobbar hemifrån).

VARFÖR kan man släcka lampor i 1.5 år för att sen helt plötsligt inte klara av det alls? Är han dement? 

• Anonym (Hemligt möte med mamma)
    Anonym (C) skrev 2023-07-20 22:15:20 följande:
    Oj. Varför behöver han ljuga om att han fiskar? Jag tycker att det är självklart gubben min ska få åka fiska sådär 4 timmar, ibland mer, under en dag. Jag hittar på något annat med barnen eller så är vi tillsammans till flugfiskeställena och barnen leker vid sjön/ån, grillar korv och jag passar på att ta mig ett dopp eller två.
    Plus är ju att han hovar in middagen med Öring, Harr eller regnbåge. 
    Va?
  • Anonym (Ts)

Kul att läsa era svar. Verkar vara fler som stör sig Haha 

• Anonym (Ts)

Kom på en till sak. 

min sambo tjatar om saker som behöver göras istället för att göra dem. Typ i 5 dagar "oj vi behöver verkligen städa". 
    70% av hushållsarbetet gör ju jag så det känns som en pik. När jag säger det med lite irritation i rösten så säger han att det inte alls var en pik utan ett konstaterande. "ja men städa då för i helvete" är allt jag känner då. 

jag gör ju det mesta. Inte går jag och säger 5 gånger att det måste tvättas innan jag gör det Han är mer för att prata om allt som ska göras än att faktiskt gör dem. Jag däremot hatar att prata om hushållssysslor. Bli så stressad av det. Mer stressad av att prata om dem än att göra dem. Man gör ju saker i förbifarten liksom. Lite hela tiden. inte behöver vi prata om det dessutom 

Svar på tråden Saker min partner gör som jag stör mig på...