• Klicki

Skoteråkning med 7 månaders baby...?

Jag undrar om det är OK att åka skoter med baby? Vi ska till stugan till helgen, och man vill ju gärna komma sig ut om vädret är vackert. Det handlar inte heller om någon lång tur. Men nån gång har jag hört att det kan vara något med vibrationerna som inte är bra för babyn - har nån annan hört detta? Och det vore kanske bra med hörselskydd?

• Svar på tråden Skoteråkning med 7 månaders baby...?
  • musli

hörselskydd, absolut!!!!!!

hanna har varit ute men i skoter-pulka, hon får inte åka på skotern ännu...

//heavy metal-mamma...
  • Ståhlis

För häftiga gupp i fart kan ju vara rent av farliga.
    Som exempel var det väl en pappa som hade sin baby på ryggen i en bärsele alt. kombinerad ryggsäck och bärsele ( vet inte vad det var) när han åkte skidor utför. Efter färden hade babyn brutit nacken... (tror det har stått i media om detta förr, eller så har jag drömt)

Så se till att huvudet är stadigt iaf!

• Ståhlis

Har googlat lite nu efter det, men hittar det inte...

• myskatt

Man behöver väll inte brassa på i 130 utan puttra lungt på lederna. Jag hade åkt med en 7 månaders.

Sambon fick åka ensam hela denna sesång då jag akutsnittades med dottern. Längtar till nästa vinter, då kommer hon va 11-12 månader när fösta snön kommer kan jag tänka mig .

• kana
    Min dotter har åkt, i och försäj är var hon 1 år, hon älskade det, började gråta så fort sköter stannade, somnade gott när hon satt framför hos pappa och körde.

Klart man kan åka skoter när man e 7 mån, man behöver ju inte köra så fort och några längre sträckor.Glad
  • Malin1976

Vi började vid sex månader och det har gått jättebra. Som en ovan skriver, vilket liv det blev när vi stängde av skotern!!!
    Vi hade sonen framför oss så vi kunde hålla i honom med vänster arm så han inte for framåt i guppen. Sen kör man ju väldigt sakta så det är inga problem.

• myskatt

Fast jag skulle aldrig sätta dottern framför när jag eller sambon kör! Inte som 1åring iaf. Hämnska tanke om man skulle köra stutt, även i låg fart, och klämma fast älsklingen mellan sig själv och styret.

• myskatt

Om man kör in i nåt och stannar tvärt. Är nog nåt dialektalt uttryck .

Svar på tråden Skoteråkning med 7 månaders baby...?