Så dåligt minne!
Hej
jag är kvinna, drygt fyrtio, som har så otroligt dåligt minne Och har haft så under ganska många år. Jag har inga problem med korttidsminnet, dvs att minnas vad som ska göras, hur de närmsta veckorna se ut men tittar man tillbaka säg tjugo år kan stora saker ha försvunnit helt. Te x träffade jag en vän jag inte sett på säkert femton år och han pratade om flera gånger vi setts, i olika städer på restaurang och hemma hos mig. Minns ingenting. Att jag inte ens kommer ihåg när jag får det berättat för mig? Liknande kan det vara med platser jag besökt. Och jag tänker inte att det har att göra med att jag inte prioriterade minnena, för många saker vill jag ju minnas men det går bara inte! det kan också vara liknande med fakta jag läser, det vill bara inte fastna.
och visst, under denna tid drack jag mer eftersom jag var student och sov förre timmar osv men så mycket värre än andra har jag svårt att tro att det var.
undrar om någon mer upplever liknande eller vet vad det kan bero på/går det att avhjälpa på något sätt?