• Sarasara887

Ärr efter vattkoppor

Har en dotter som för ungefär en månad sedan fick rejält med vattkoppor främst i ansiktet. Var noga med att säga åt henne att inte pilla med tanke på infektionsrisk samt ärr, lättare sagt än gjort. Sista koppan försvann för cirka 2,5 veckor sedan. 

Nu är där rodnande ärr samt fördjupningar. Vi smörjer med cicamed scar, decubal och aloe Vera.

har någon annan erfarenhet kring läkning? Förstår att alla ej kommer försvinna helt men kommer en förbättring ske över tid? Nu är ärren så pass färska än så länge. Hon är 5 år och jag börjar redan leta möjligheter till behandling på henne i framtiden när hon är äldre.

Som sagt erfarenheter/råd önskas?

• Svar på tråden Ärr efter vattkoppor
  • Themis

De kommer att försvinna helt, det gjorde mina och jag gick i mellanstadiet när jag hade vattkoppor.

Det var bara de allra grövsta som exploderat (hade en stor blåsa på ryggen som jag låg på så det sa "plask" och en i pannan som jag rev hål på) som blev kvar flera år, men inte ens de syntes när jag väl hade växt klart.

Min kompis hade vattkoppor efter 30 (det vill man INTE!!) och såg ut som djävulen själv i ansiktet efteråt men det gick också bort på ca 2 år.

Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Alexi

Min son har fortfarande svaga ärr kvar i ansiktet Tio år efteråt. Han var typ två år när han hade vattkoppor 

Svar på tråden Ärr efter vattkoppor