Anonym (Dotter) skrev 2023-07-21 21:59:59 följande:
Jag har ett barn som jag tjatar på, men jag kan förstå att hon har svårt för hon har en väldigt liten mun (till och med tandläkaren påpekade detta sist). Jag tjatar och tjatar. Hon lyckas kanske i 10% av måltiderna.
En del av hennes kompisar tuggar med stängd mun, andra med öppen, jag säger inte till kompisarna. Jag tänker att de säkert får höra det massor hemma så jag behöver inte tjata när de är gäster hos mig.
Jag har ett barn till som alltid tuggat med stängd mun (eller sen hon var 4) men henne har jag aldrig tjatat på...
Har du prövat att komma med tips istället för att bara tjata och därmed sänka hennes psykiska mående eller så?
Tips som att andas genom näsan är bra för energi nivåerna och hjälper hjärnan.
Det värsta jag vet är människor som snackar om att människor ska tugga med stängd mun.. Vad jag har sett så sänker det enbart måendet för den personen som de ständigt håller på att tjata på..
Dessutom är det konstigt med folk som ska stirra på andra medans de käkar, så vart är erat eget ansvar att faktiskt vända er om och börja fokusera på något annat?
Du behöver inte använda de få hjärnceller som du har på att zooma in i någons annans jävla mun.