• Anonym (Signatur okänd)

Besöka sambo i fängelset

Hej 
    Min sambo var otroligt svartsjuk och kontrollerande, elak. 
    Jag har två barn och är ensam med dom på heltid. 
    Han slog mig inför mitt barn och ströp mig. Då polisanmälde jag honom så fort han trodde jag var på jobbet. 
    Han har vart frihetsberövand i 3 månader och jag har bott på skyddat boende 3 veckor. 

Nu är rättegången över och förmodligen kommer han få långt fängelsestraff om han döms för grov kvinnofridskränkning. 

Jag kommer att vilja besöka honom för ett ordentligt avslut. Är det något någon har Erfarenhet av att det är möjligt? Eller kommer dom neka. 

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Besöka sambo i fängelset
  • Anonym (jury)
    Anonym (Signatur okänd) skrev 2023-07-22 20:31:17 följande:

Jag kommer att vilja besöka honom för ett ordentligt avslut. 

Du har redan fått ett ordentligt avslut genom att han nu sitter i finkan och skakar galler för det han gjort mot dig och dina barn. Faktiskt det bästa möjliga avslutet på den givna situationen.

Du behöver verkligen inte förklara någonting mera för honom, eller att utsätta dig för risken att det hela spårar ur till en känslosam föreställning som gör att du vill ge honom en till chans.

Som alltid i dessa situationer skall du tänka på dina barn, som absolut inte har minsta intresse av det skall vara annat än maximalt största avstånd mellan dig och din sambo ( som du av någon anledning inte ens vill kalla f.d.). 

Så slopa det besöket för din egen och dina barns skull.
  • Anonym (Kim)

Vad menar du med ett ordentligt avslut? Vad är poängen med att träffa honom egentligen?

Att anmäla idioten och sätta honom bakom lås och bom är väl det bästa avslut man kan få?

Ja jag förstår er precis. Är bara det att jag hade velat ha ett sista samtal med honom. Låter dumt jag förstår det med. 

• Anonym (ööö)
    Anonym (Signatur okänd) skrev 2023-07-22 20:51:56 följande:

Ja jag förstår er precis. Är bara det att jag hade velat ha ett sista samtal med honom. Låter dumt jag förstår det med. 

Ja på allvar dumt. Förstår inte vad du tänker att det ska vara bra för? 
  • Anonym (f)

Jag kan förstå att du vill men med största sannolikhet kommer det inte bli vad du väntar utan bara mer lidande.

• Anonym (My)

Sannolikt kommer ni nekas besök. men vad har åklagaren yrkat på för påföljd? Han kanske bara får drygt 1 år = 8-9 mån effektiv tid. eftersom han redan suttit 3 mån är han ju ute om ett halvår. Vill du ha ett avslut kan ni väl ta det när han kommer ut. Du borde inte besöka honom innan. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (Signatur okänd) skrev 2023-07-22 20:51:56 följande:

Jo, men varför? vad tänker du ska komma ur det samtalet?

Egentligen är det för att om jag inte får rätt svar så kommer vi behöva leva på skyddat boende eller identitet för resten av livet. Och det är inget jag vill. Jag behöver ett samtal för att bedöma ifall jag ska kunna leva kvar där vi bor. Är han ledsen och säger att han släppt mig då kan vi leva normalt liv igen. 

För mig är det säkrare att träffas på ett fängelse med vakter än att ses när han kommer ut. Samtalet behövs. Hoppas verkligen att dom tillåtet det med vakter som är med mötet. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (Signatur okänd) skrev 2023-07-22 21:10:29 följande:

Egentligen är det för att om jag inte får rätt svar så kommer vi behöva leva på skyddat boende eller identitet för resten av livet. Och det är inget jag vill. Jag behöver ett samtal för att bedöma ifall jag ska kunna leva kvar där vi bor. Är han ledsen och säger att han släppt mig då kan vi leva normalt liv igen. 

Ursäkta, det låter helt irrationellt faktiskt. Även om han nu skulle säga att han har släppt dig så kan du ju inte lita på det alls. Han kommer att vara samma person när han kommer ut. Eller värre...
Svar på tråden Besöka sambo i fängelset