• Lawinoo1100

Hur tidigt kan nidblödning inträffa?

Hej, jag och min flickvän hade sex 20 juli, den 22 juli får hon en blödning men hennes mens ska komma 29 juli egentligen, blödningen va inte lika kraftig som hennes vanliga mens. alltså enligt appen ska hon få sin mens 29 juli och hon hade sin ägglossningsdag 15 juli, finns det någon chans att hon blivit gravid?, jag använde kondom och kan säkerställa att det inte var hål i kondomen och jag kan även säkerställa att det inte har läckt på något sätt då jag var torr om roten, flickvännen använder inga preventivmedel. jag har svårt att tro att hon blivit gravid men man kan aldrig vara säker, det är 5 dagar ifrån ägglossningsdagen och jag använde skydd.

• Svar på tråden Hur tidigt kan nidblödning inträffa?
  • Anonym (Tja)

Hade ni kondom under hela samlaget? Då är det inte så troligt att hon blivit gravid.
    Hade ni alltså samlag 5 dagar efter ägglossning? Då är chansen minimal.
    Småblödningar kan man ha. Även om hon aldrig haft det förut, så kan det vara en engångsföreteelse. Nidblödning är ganska ovanligt. Jag har bara haft det en gång och varit gravid 7 gånger.

• Lawinoo1100
    Anonym (Tja) skrev 2023-07-23 09:32:56 följande:

Hade ni kondom under hela samlaget? Då är det inte så troligt att hon blivit gravid.
    Hade ni alltså samlag 5 dagar efter ägglossning? Då är chansen minimal.
    Småblödningar kan man ha. Även om hon aldrig haft det förut, så kan det vara en engångsföreteelse. Nidblödning är ganska ovanligt. Jag har bara haft det en gång och varit gravid 7 gånger.

Ja precis jag använde kondom under hela samlaget, precis innan jag kom så drog jag ut penisen för att fortsätta med handen, enligt appen hon använder ska hon haft sin ägglossningsdag 15 juli vilket innebär att vi hade samlag 5 dagar efter ägglossningdag, ja de kan ju vara en engångs grej helt enkelt. Enligt henne så har blödningen varit mensliknande  utifrån färg å så hitills iaf, jag trodde nidblödning va ganska normalt haha
  • Anonym (Nej)

Minimal sannolikhet. Minimal

• Anonym (Blastis)

Ägget lever max ett dygn efter det släppt så om ni verkligen bara hade sex 5 dagar efter äl finns inte minsta lilla chans att hon är gravid. Dock kan en app omöjligt veta när hon hade äl så det kan ju ha varit både före och efter den 15:e. En nidblödning infaller som tidigast 5 dagar efter äl. Embryot måste nämligen bli en blastocyst innan det kan fästa. 

• Lawinoo1100
    Anonym (Blastis) skrev 2023-07-24 14:26:59 följande:

Ägget lever max ett dygn efter det släppt så om ni verkligen bara hade sex 5 dagar efter äl finns inte minsta lilla chans att hon är gravid. Dock kan en app omöjligt veta när hon hade äl så det kan ju ha varit både före och efter den 15:e. En nidblödning infaller som tidigast 5 dagar efter äl. Embryot måste nämligen bli en blastocyst innan det kan fästa. 

Tack för svar, ja jag hade endast sex med henne 1 gång och enligt appen var det 5 dagar efter ägglossning, enligt henne så är det mensen som kommit, hon blöder lika mycket som mensen samt så är färgen likadan så inget avvikande när de gäller färg, samt att hon hade mensvärk . sen känner jag även att jag var väldigt försiktig med det då jag både använde kondom samt att jag drog ut den innan utlösning, de senaste månaderna har hon haft oregelbunden mens, så jag hoppas att det verkligen är bara hennes mens. vet att appen inte liksom är 100% och att den inte kan liksom veta exakt vilken dag ägglossningen är, 5 dagar ifrån känns endå säkert då jag gissar på att appen kan ge fel med Max 1-2 dagar +/-
  • Lawinoo1100

Sen kan jag även tillägga att hennes senaste mens första dag var 29 juni och jag hade sex med henne 20 juli alltså 21 dagar senare 

tror att det är rätt ovanligt att ha ägglossning dag 21 av menscykeln

hon har fortfarande mens  idag så detta är dag 4 som hon blöder och hon tror att det är hennes mens 

• Anonym (Blastis)

Det var säkerligen mens då. Har man oregelbunden mens kan en app aldrig räkna ut när äl infaller. Då får man ha egen koll på äl som symptom och/eller äl-test.

• Lawinoo1100
    Anonym (Blastis) skrev 2023-07-28 14:15:11 följande:

Det var säkerligen mens då. Har man oregelbunden mens kan en app aldrig räkna ut när äl infaller. Då får man ha egen koll på äl som symptom och/eller äl-test.

Ja det var det säkert, hon blödde lika mycket som mens , , när det kommer till färg och konsistens så var det som mens samt att det varade i 4 dagar precis som hennes mens och sen maj har hennes mens strulat, det har gått 8 dagar sen vi hade sex, hur tidigt kan man göra graviditetstest?
  • Lawinoo1100

Sen kan jag tilläga att det inte ens blev 3 dagar, måste ju vart 2,5 dagar 

alltså vi har sex sen efter 2,5 dagar kom blödningen

• Anonym (Lis)
    Lawinoo1100 skrev 2023-07-30 18:07:33 följande:

Vad skulle kunna vara de första symptomen ifall att?

Utebliven mens
  • Lawinoo1100
    Anonym (Lis) skrev 2023-07-31 12:59:00 följande:
    Utebliven mens
    Det är ju de, hon skulle fått sin mens 29 juli men hon fick inget, istället fick hon sin ?mens? 22 juli, det va precis som hennes vanliga mens när det kommer till färg, varaktighet och konsistens. Alltså 2,5 dagar efter vårt sex, det hänger ju inte ihop, nidblödning kan inte inträffa så tätt inpå och ägglossning ska vara 14 dagar innan mens kommer, kan kroppen hoppa över ägglossning och därför fick hon sin mens tidigare? Eftersom hon haft oregelbunden mens sen maj,
  • Anonym (Lis)
    Lawinoo1100 skrev 2023-08-01 14:27:27 följande:
    Det är ju de, hon skulle fått sin mens 29 juli men hon fick inget, istället fick hon sin ?mens? 22 juli, det va precis som hennes vanliga mens när det kommer till färg, varaktighet och konsistens. Alltså 2,5 dagar efter vårt sex, det hänger ju inte ihop, nidblödning kan inte inträffa så tätt inpå och ägglossning ska vara 14 dagar innan mens kommer, kan kroppen hoppa över ägglossning och därför fick hon sin mens tidigare? Eftersom hon haft oregelbunden mens sen maj,

Hon fick sin mens 22 juli. Första tecknet på graviditet är ofta att man inte får sin mens.

Eftersom hon har oregelbunden cykel så vet ni inte när ÄL var.

Vid utebliven ÄL kan mensen komma tidigare, som vanligt eller senare. Den är ofta mer sparsam vid utebliven äl. 

Om en cykel är längre än normalt så kan nästa cykel bli kortare.

Har hon 14 dagar mellan ÄL och mens och fick mens 22/7 så var ÄL förmodligen 14 dagar innan det då.

Var extra noga med skydd nu när cyklerna är oregelbundna. 

• Lawinoo1100
    Anonym (Lis) skrev 2023-08-01 14:42:09 följande:

Hon fick sin mens 22 juli. Första tecknet på graviditet är ofta att man inte får sin mens.

Eftersom hon har oregelbunden cykel så vet ni inte när ÄL var.

Vid utebliven ÄL kan mensen komma tidigare, som vanligt eller senare. Den är ofta mer sparsam vid utebliven äl. 

Om en cykel är längre än normalt så kan nästa cykel bli kortare.

Har hon 14 dagar mellan ÄL och mens och fick mens 22/7 så var ÄL förmodligen 14 dagar innan det då.

Var extra noga med skydd nu när cyklerna är oregelbundna. 

Tack för svar, skulle du kunna skriva till mig privat, måste ju vart mensen eftersom att jag vet att jag använde kondomen rätt, inget läckage och inga hål på kondomen
  • Lawinoo1100

Sen är det tydligen ganska ovanligt med nidblödningar samt att nidblödningar inte är lika intensiva när de gäller blodflöde osv så som vanlig mens

• Anonym (Lis)
    Lawinoo1100 skrev 2023-08-01 15:07:08 följande:

Sen är det tydligen ganska ovanligt med nidblödningar samt att nidblödningar inte är lika intensiva när de gäller blodflöde osv så som vanlig mens

Nej nidblödning är väldigt sparsamt. Jag har haft det vid en graviditet, var bara lite lite rosabrunt på pappret/i trosan vid 2 tillfällen.
  • Lawinoo1100
    Anonym (Lis) skrev 2023-08-01 15:25:04 följande:
    Nej nidblödning är väldigt sparsamt. Jag har haft det vid en graviditet, var bara lite lite rosabrunt på pappret/i trosan vid 2 tillfällen.
    Ja men då är det väl med störst sannolikhet mensen?
  • Anonym (Lis)
    Lawinoo1100 skrev 2023-08-01 15:32:07 följande:
    Ja men då är det väl med störst sannolikhet mensen?
    Ja det tror jag verkligen 
Svar på tråden Hur tidigt kan nidblödning inträffa?