• Spucks

Barn ute själva på gården

Min dotter fick också leka ute själv från när hon var 4 år. Sonen fyller 6 år snart och får göra det sedan denna vecken, pga flytt till ett lämplig område. De får/fick göra det så länge de följer reglerna. Pålitlighet resulterar i frihet. Eftersom ditt barn vill leka ute själv kan du göra likadant - hon får göra det, så länge hon följer dina regler. Oavsett vad de andra barnen gör. Klarar hon inte det. är hon inte redo att vara ute utan uppsikt.

• Spucks
    Anonym (Förälder) skrev 2023-07-23 22:06:48 följande:
    Nej hon vill inte leka själv ute utan är nog glad att jag är med. Jag menade att hon vill leka för sig själv, alltså inte med de andra barnen. Men ja, så länge hon tar efter de andra barnen i det de gör, som jag inte är ok med, så kommer jag att vara med ute. När jag kan se att hon inte apar efter dem längre så kommer jag låta henne vara ute själv om hon vill det.
    Jasså, då missförstod jag. Bra tillfälle att lära barnet att säga ifrån, att det är okej att säga att man vill vara för sig själv och att man kan göra det på ett trevlig sätt.
Svar på tråden Barn ute själva på gården