• Anonym (I)

Inte bli grattad av sin partner när man fyller år

Fyll år idag och har inte blivit grattad eller firad av min partner. Han köpte inget till mig och sa knappt grattis. Han ville inte ens ge mig sovmorgon i morse när barnet vaknade vid 6. utan fick be om lov att få sova ut. hur hade ni reagerat om ni var i min sits. Kan tillägga att jag typ Aldrig får blommor eller gåvor annars heller. 

• Svar på tråden Inte bli grattad av sin partner när man fyller år
  • Anonym (Kim)

Vad konstigt. För tidigare år har han firat dig och i övrigt har ni en superrelation och han är en omtänksam man och ni delar jämlikt på allt "arbete"?

Om det är så skulle jag misstänka en hjärnblödning eller något annat allvarligt. Om inte så förstår jag inte varför du är förvånad. Frågan är i så fall varför just det är ditt problem, att han inte firade dig?

Nu är detta inte elakt menat även om det nog kan uppfattas så, utan mer för att du ska få en tankeställare och fråga dig själv varför du inte anser att du är värd bättre?

• Anonym (Dahlia)

Då tycker jag att du firar dig själv, köper något trevligt och tar "ledigt" från honom och barnet en kväll i veckan.

Eller hittar på nåt kul med barnet, om det är i en sån ålder att det funkar.
    Gå och ät tårta på kondis utan surmuppen.

Så kan du sedan fundera på om denna relation är värd att vara kvar i. 

• linani

1, jag hade frågat min partner vad 17 han höll på med och varför han inte firade mig.

2, beroende på svaret i 1 frågat mig själv varför jag har en relation med någon som inte verkar vilja göra mig glad. 

3, informerat min partner klart och tydlig om vad jag anser i frågan. Därefter styrt upp ett firande på egen hand, inte tyckt synd om mig själv och surat i tysthet. 

• Minimalen

GRATTIS!
                                      Skrattande

• Anonym (Z)
    Anonym (I) skrev 2023-07-23 15:43:37 följande:

Fyll år idag och har inte blivit grattad eller firad av min partner. Han köpte inget till mig och sa knappt grattis. Han ville inte ens ge mig sovmorgon i morse när barnet vaknade vid 6. utan fick be om lov att få sova ut. hur hade ni reagerat om ni var i min sits. Kan tillägga att jag typ Aldrig får blommor eller gåvor annars heller. 

Ja, du är väl van, tänker jag. Nu har du ju valt att skaffa familj med honom så några goda sidor har han väl som uppväger. Annars får du lämna. 
  • Anonym (Lås)

Lås källardörren när han går för att runka till storbröstade kvinnor på porrsidor. 

• Anonym (Jennie)

Din partner vill inte att ert förhållande ska vara jämlikt eller harmoniskt - för dig. Han bryr sig inte. Man grattar sin partner på födelsedagen. Punkt. Allt annat är psykisk misshandel. Han visar genom sina handlingar, eller brist på handlingar, att du inte är värd att firas, att du är betydelselös och att du förtjänar att lämnas ensam och ledsen att undra vad du har gjort för fel. Han vill få dig i obalans, göra dig osäker. Jag har varit där. Det är psykisk misshandel.  Finns det andra områden där han är så här empatistörd?

• Anonym (Hej)

Minns han att det är idag. Ett år tänkte jag helt fel så fick för mig att det var lör han fyllde år men det var på fre. Skämdes jättemycket så fick snabbt hämta presenten som låg undangömd. 

Hur är det andra år och kommer han ihåg andras födelsedagar. Hur firar ni när han fyller år

• Anonym (Ss)

Betyder väll att han inte bryr sig om dig helt enkelt och är en egoist !! 

har 2 kompisar vars män är så ? o dom tror 200% stt dom verkligen skiter i dom o är egoistiska! Hur hemskt de än låter? 

• Anonym (Frulle)
    Anonym (I) skrev 2023-07-23 15:43:37 följande:

Han berättar så mycket med den avsaknaden av handling. Tydligen har han inte glömt bort den eftersom du fick ett grattis. 

Han berättar med en aktiv handling att du är oviktig. 
  • Anonym (Män och födelsedag)

Han han glömt detta?Mitt ex visste knappt när hans mamma var född,trots deras närä relation.En annan beundrade glömde bort alla hjärtans dag,men hörde av sig dagligen annars.

• Anonym (123)
    Anonym (Jennie) skrev 2023-07-23 19:00:12 följande:

Din partner vill inte att ert förhållande ska vara jämlikt eller harmoniskt - för dig. Han bryr sig inte. Man grattar sin partner på födelsedagen. Punkt. Allt annat är psykisk misshandel. Han visar genom sina handlingar, eller brist på handlingar, att du inte är värd att firas, att du är betydelselös och att du förtjänar att lämnas ensam och ledsen att undra vad du har gjort för fel. Han vill få dig i obalans, göra dig osäker. Jag har varit där. Det är psykisk misshandel.  Finns det andra områden där han är så här empatistörd?

Haha, psykisk misshandel???
    Jag är bara glad när min födelsedag går omärkt förbi.

Alla är inte intresserade av någon uppvaktning. 
  • Anonym (Dahlia)
    Anonym (123) skrev 2023-08-06 15:35:44 följande:
    Haha, psykisk misshandel???
    Jag är bara glad när min födelsedag går omärkt förbi.

Alla är inte intresserade av någon uppvaktning. 
    Men nu handlar tråden om att TS är ledsen över detta, och inte om dig och ditt tyckande.

Skriv en egen tråd där du jublar över att slippa uppvaktning om du vill, det finns ju folk som inte tycker om hästar eller inte vill ha barn också. Men det är liksom inte intressant vad de tycker i en tråd som handlar om någon som hemskt gärna vill ha häst eller barn, och vars partner skiter ett stort stycke i det.
  • Anonym (123)
    Anonym (Dahlia) skrev 2023-08-13 17:04:59 följande:
    Men nu handlar tråden om att TS är ledsen över detta, och inte om dig och ditt tyckande.

Skriv en egen tråd där du jublar över att slippa uppvaktning om du vill, det finns ju folk som inte tycker om hästar eller inte vill ha barn också. Men det är liksom inte intressant vad de tycker i en tråd som handlar om någon som hemskt gärna vill ha häst eller barn, och vars partner skiter ett stort stycke i det.
    Hur står det till med läsförståelsen och förmågan att koppla sammanhang till varandra?
    Hur kan du inte begripa?
    Behöver du så förklarar jag gärna, säg bara till. Drömmer
Svar på tråden Inte bli grattad av sin partner när man fyller år