Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Hur kan man vara troende - vad har jag missat?

Det är ett känsligt ämne och upprör säkert många när jag säger det här, men jag måste få det sagt, känner jag. Att folk tror på det dem tror på är helt ok för mig, men jag vill inte att dem ska pracka på mig sin tro. Jag tror på det jag tror på och lika mycket som jag låter andra tro på det dem tror på, ska dem låta mig tro på mitt. Just saying. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Freddie K skrev 2023-07-25 15:11:04 följande:

Det är ett känsligt ämne och upprör säkert många när jag säger det här, men jag måste få det sagt, känner jag. Att folk tror på det dem tror på är helt ok för mig, men jag vill inte att dem ska pracka på mig sin tro. Jag tror på det jag tror på och lika mycket som jag låter andra tro på det dem tror på, ska dem låta mig tro på mitt. Just saying. 

Och nu var jag snäll.
  • Freddie K
    Sune63 skrev 2023-07-25 15:17:46 följande:

Jag kan ju konstatera att det blir som vanligt när man diskuterar tro med en viss typ av kristna. Jag har hört alla dessa ohållbara resonemang förut och kan bara gäspa lite diskret och hoppas på lite vettigare inlägg, vilket det också har kommit några. Kul och intressant!

För mig kvartstår det faktum att inget jag har hört nån kristen säga har fått mig att kunna tro på det.

Det finns många hål i bibeln och i religion överlag, men folk verkar ju tro på det så...
Svar på tråden Hur kan man vara troende - vad har jag missat?