Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Hur kan man vara troende - vad har jag missat?

Bara för att du inte kan förstå det betyder inte att folk inte kan vara troende. De förstår dig lika lite som du förstår dem. 

Det handlar om respekt och förståelse för andra människors livssyn. Du måste inte tycka och tänka och tro som andra, men du måste acceptera att de faktiskt har en tro. Det gäller ju den överväldigande majoriteten av alla människor på jorden. 

Sverige är ju lite speciellt eftersom det inte finns så många troende här. Ändå vill vissa få det att framstå som att Sverige sitter inne med den ultimata sanningen. Ungefär som med koranbrätningarna och covid mm. Och man vill gärna kalla sig en humanitär stormakt. 

• Mrs Moneybags
    Bejje skrev 2023-07-25 18:49:07 följande:
    Inte många troende här? Hur många procent av alla muslimer tror du är troende? 

Jag gissar på mer än 80% jag har ju ingen aning så att alla vet det, men det är min gissning.

Skulle jag gissa rena svenskar som är kristna så gissar jag en bra bit under 10 % kanske mindre än 5%

Ja det stämmer att de flesta från andra länder är troende i högre grad. Men nu är ju de flesta här inte muslimer eller utländska. 

Svar på tråden Hur kan man vara troende - vad har jag missat?