Anonym (Beast) skrev 2023-07-25 19:55:18 följande:
Jag har inte lagt ord i din mun. Är det
"Du verkar vilja vara bokstavstrogen med tanke på Adam och Eva, men inte kan du förklara dinosaurierna eller dödar någon som jobbar på en söndag för den delen. "
som du reagerar på? Det är inget fel över att vilja vara bokstavstrogen, du kan kalla dig för kristen även om du inte tror på bibeln fullt ut eller kan förklara alla motsägelsefulla saker.
Du fortsätter diskutera OT i tråden.
Bara för att jag tror Gud skapade människan (Adam, Eva) betyder inte att jag tolkar Bibeln som sk bokstavstroende/trogen. Jag har varken definierat mig som det ena eller det andra. Så sluta definiera mig.
Jag tänker inte förklara dinosaurier, det är helt OT. Jag bad dig starta en ny tråd om det specifikt om du är intresserad.
Döda någon på en Söndag - ytterligare en totalt OT diskussion, men det faller i samma tid-och-plats grupp som förklaringen om klädesplaggen (som du inte brydde dig om att ta till dig).
Har kan du läsa om du har intresse, men jag misstänker du tar inte upp dessa saker av ett genuint intresse:
www.worldchallenge.org/sv/att-h%C3%A5lla-vilodagen-helig
www.dagen.se/kultur/2020/11/10/vad-ska-vi-tanka-om-gamla-testamentets-lagar-i-dag/
svenska.yle.fi/a/7-1331049
Du kan kalla dig vad du vill. Men du är inte kristen om du inte tror på frälsning genom Jesus Kristus Guds son. Det är kärnan i kristendomen.