Vad är det för fel på snåla människor?
Blev bjuden på middag härom dagen. Maten räckte inte, varken för eller efterrätt. Inte ens drickan. Allt var så strimmat man kan tänka sig. Som om inte det vore nog övergick värdparet gång efter gång till prat om pengar.
Det är en barndomsvän och hans fru vi pratar om. Jag har stått ut lite extra med dem eftersom vi har så lång historia tillsammans men känner jag att nu räcker det. Vi kommer inte att bjuda tillbaka längre.
Kontrasten till vårt andra umgänge och hur vi är själva är enorm. Vi är vana vid att visa glädje över att få folk på besök och att man aldrig snålar på gäster utan är så generös man kan tänka sig. Så kommer man till detta par där man i det närmaste bjuda på vatten och bröd i jämförelse.
Vad är det för fel på sådana snåla människor? Förstår mig inte på dem. Förstår de inte att folk sakta men säkert kommer att ta avstånd ifrån dem? Förstår eller känner de ingen lycka av att få dela med sig tilla andra?
P.S. Nej, de har inga ekonomiska problem över huvud taget så det är inte det som är problemet. D.S.