• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn
  • junjul

    Lilja, Alva eller Elsa tycker jag 😍 annars kanske Ninni eller Nanna? Eller kanske Elise? Sanna o Klara är ju också fina namn som passar med dom andra 😊

  • OlgaElvira
    Millimillimeter skrev 2023-07-24 22:33:09 följande:
    Flicknamn

    Systrarna heter Julia och Lovisa, lillasyster kommer i seotember. Kom gärna med andra förslag också.


    Fint att ni valt namn med olika inital. Det blir lite ?valpkullsvarning? annars. Julia och Lovisa är båda flerstaviga namn som avslutas med ett a.
    Av dina förslag så skulle Amelia, Hillevi och Oliva bli i samma stil men helt olika ändå. 
    Min personliga favorit bland dina förslag är Sigrid. Flicknamn som avslutas med en konsonant ger ett kraftfullare intryck. De flesta flicknamn avslutas med en vokal, för pojknamn är det tvärtom, de avslutas oftast med en konsonant.
    Dina namn ligger i tiden, utan att vara på topp-tio listan. De riskerar nog inte att ha tre klasskompisar med samma namn. 
    Grattis till kommande lillasyster.

  • Anonym (M)

    Jag röstade på Matilda. Vet inte riktigt varför, men det känns väldigt rätt på något vis. Kanske för att det är trestavigt precis som systrarnas namn. Era andra förslag är också fina.

  • trollhona

    Matilda fick min röst, men även Amelia och Otilia var fina.

    Fler förslag skulle kunna vara:
    Signe
    Amalia
    Katharina
    Cornelia

  • yny

    Gillar verkligen Matilda, tycker det passar fint ihop med de andra namnen. Tidlöst och vackert, och lite samma stil liksom 😊 och som någon skrev tidigare, fint med olika bokstäver!

  • race race

    Jag tycker Alva, Olivia och Matilda passar bäst. 

    Andra förslag: 
    Linnea
    Isabelle
    Isabella
    Emilia
    Alvida
    Elvira
    Evelina 

Svar på tråden Flicknamn