Inlägg från: JenniferO |Visa alla inlägg
  • JenniferO

BF april 2024

Hej! Jag är också beräknad 5 april. Är ju väldigt tidigt än men det känns bra. Är fjärde barnet för min del så det blir spännande. Är nervös över vad andra ska tänka..

Håller alla tummar och tår att det går hela vägen. Jag har haft molvärk sedan typ två dagar efter ägglossning denna gång. Trött men det är man väl med jobb och tre barn (2, 7 och 9 år). 

Hur känns det för dig? 

• JenniferO
    Sally101 skrev 2023-07-26 23:35:09 följande:

Bokade tid hos barnmorska idag, blev några veckor framåt, 22 augusti. Känns väldigt spännande Hjärta

Vad spännande! Jag har också funderat på att göra det men jag avvaktar lite till tror jag.. 
  • JenniferO
    Lilja3389 skrev 2023-07-27 10:05:56 följande:

Hej,

plussat också bf 4/4. Vågar inte rikt slappna av. Var gravid i maj också som slutade i missfall. 

har ett barn sedan tidigare 1,5 år. Före honom så hade jag ett MA. ska vänta någon vecka innan jag bokar tidigt ultraljud på privatklink. först efter de tänkte jag boka in mig hos barnmorskan:) 

Hoppas så de går vägen denna gången <3
    ska boka ultraljud så nära 8+0 som möjligt. Tycker de är tufft mentalt att inte veta. 

Jag är också så orolig för missfall. Har tre barn sedan tidigare och alla graviditeter har gått bra och har aldrig haft något MF eller MA *peppar peppar*. Tänker därför att jag säkert kommer få det nu bara för det? Känns som något alla går igenom någon gång i livet.. 

Hur tidigt tänkte du göra ultraljud? 
  • JenniferO
    Janbo skrev 2023-07-31 20:46:12 följande:

Ingen tvekan här längre - missfall eller kemisk graviditet. Oerhört tråkigt men ja.. nya tag snart igen (hoppas jag) ❤️

Vad tråkigt! Ta hand om dig och lycka till ♥️

• JenniferO
    Sally101 skrev 2023-08-01 00:18:56 följande:
    Skönt att hålla sig sysselsattGlad jag känner starka symtom redan nu med illamående över hela dagen, men som är värst på morgon och em/kväll, smärta i brösten, känsliga bröstvårtor och konstigt nog(?) uppvälld mage?! Vet inte om det är livmodern som växer så det knakar? Har också gått upp typ 2 kg samt har molande/tryckande värk typ bak/ner i bäckenbenet. Haha börjar få för mig att min förra mens pågick under en oupptäckt graviditet, men då bör jag ju inte stegra på testen nu Skrattandehaha 

Försöker se alla symtom som tecken på att det utvecklas där inne, det gör det lite mer uthärdligt.
    Vad ?skönt? med massvis med symtom iaf. Det där med magen är för att progesteronet är så högt och då stannar tarmarna av litegrann. Det kan leda till uppsvälld mage Skrattande

Jag är så himla orolig för missfall. Har varit det varje graviditet, trodde det skulle vara annorlunda nu fjärde gången. Tänker så mycket på att jag aldrig haft ett m/ma och fått tre frisk barn, då borde ju något gå åt skogen nu.. Är dock bara 28 år så åldern har jag ju på min sida iallafall. Vill bara snabbspola tiden till oktober eller något sådant.
  • JenniferO
    Sparks729 skrev 2023-08-01 09:24:03 följande:

Godmorgon ❤️
    Hur går era tankar med att berätta denna nyhet för vänner/familj/sociala medier? 

Kram 

Tidigare graviditeter har jag berättat för familjen nästan direkt och sedan vänner/sociala medier runt vecka 13. Nu kommer vi nog vänta så länge det är möjligt.. Är lite nervös över folks kommentarer kring att det är fjärde barnet. För oss är det väldigt planerat och efterlängtat! (Jag har två sedan tidigare och maken och jag har ?bara? ett gemensamt. 

Hur tänker ni? 

• JenniferO
    hl123 skrev 2023-08-18 12:29:47 följande:

Varit på kontroll nu och allt såg bra ut, hjärtat slog så fint!

Vad härligt! Vilken vecka är du i? 
  • JenniferO
    Idnor skrev 2023-09-25 20:22:30 följande:

Fick ingen tid för inskrivning förrän v. 15, är i vecka 10 nu. Tycker det känns så himla sent? Men är mitt tredje barn så tänkte det va därför? Men blev så förvånad nu när jag läst att flera av er redan varit. Men är kanske olika i olika regioner...

Det låter märkligt! Jag väntar fjärde barnet och var på första besöket i vecka 7 och andra i vecka 12. Nu väntar kub på fredag i vecka 13+1.
Svar på tråden BF april 2024