Inlägg från: Janbo |Visa alla inlägg
  • Janbo

BF april 2024

Jag plussade i förrgår, väldigt svagt på testa tidigt. Tog ett digitalt testa tidigt som var positivt! Har beräknad bf den 10/4 om allt går vägen. Vi är väldigt glada både för graviditet och att våra kroppar fungerar såhär långt 🥰
    Jag är 34 och min sambo 35, detta är vår första graviditet så det känns väligt spännande. Hoppas verkligen att det går vägen! 

Jag har haft molvärk i några dagar (mest kvällstid), lite bruna flytningar igår (kanske nid). Plötsligt illamående har slagit till några gånger senaste veckan.
    Innan jag fick positivt kände jag verkligen att något var annorlunda i kroppen - häftigt!

Har bim imorgon och tänkte testa med RFSU testa ofta (inte fått pos på vanligt än..). 

• Janbo

BF April 2024

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    10/4 Janbo, 1a barnet
  • Janbo
    SeptemberB skrev 2023-07-31 09:25:14 följande:

Tänkte skriva in mig i listan igår men väntade tills jag testat idag och jag tror tyvärr inte denna graviditeten går vägen 😔

Hur har era test och er stegring  sett ut före BIM? 
    Det är tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14 så det känns redan kört...

Jag är i samma situation som du. Jag har enbart testat positivt med tidiga test (både vanligt och digitala). Varken RFSU eller CB veckoindikator visar pos, jag har bim idag. Så tror tyvärr också att det är en kemisk graviditet här. Visste inte ens att fenomenet fanns.

Skriver ut mig från listan tills vidare:

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet 
  • Janbo

Ingen tvekan här längre - missfall eller kemisk graviditet. Oerhört tråkigt men ja.. nya tag snart igen (hoppas jag) ❤️

• Janbo
    Shatterme skrev 2023-08-03 14:17:34 följande:

Hej allihopa! 

Jag vågar mig på att skriva här, även om det känns läskigt. 

I slutet av maj fick jag ett tidigt missfall (runt vecka 6). Det var min första graviditet och tog såklart hårt på både mig och min partner. Jag fick igång min ägglossning runt 14 dagar senare och plussade (till min stora chock) vid ca BIM-2. Och jag som inte skulle testa först minst en vecka efter BIM? 🙈

Hann bli överlycklig i typ 5 sekunder innan oron trängde på. Jag är redan en väldigt oroligt lagd person från början så detta är minst sagt tufft.

Mina första symtom var molande värk i ryggslut och sidorna, dessa kvarstår och pendlare lite. Känner även hur det liksom drar och spänner lite överallt. Känner mig stel och obekväm. Utöver det är brösten svällda och ömma och min mage löper amok. 

Går idag in i vecka 6 och ska på VUL nästa onsdag för att säkerställa graviditeten i livmodern. Fick åka in till KK förra veckan för att jag var lite orolig för min värk och de vill utesluta utomkveds, även om de tvivlar på att det skulle vara fallet. Fick ta hcg-prover vid två tillfällen som visade okej stegring. Försöker hålla mig lugn och tänka positivt, men svårt. Får göra mitt bästa!

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    4/4 Shatterme, 1a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

Jag är ?inte med? i den här tråden längre då jag just nu genomgår en kemisk graviditet (v.5 missfall). Men jag ville bara säga att ditt inlägg ger mig hopp! Jag fick också missfall på min första graviditet.. ❤️ Håller alla tummar för dig och er andra.
Svar på tråden BF april 2024