Inlägg från: ttoml |Visa alla inlägg
  • ttoml

BF april 2024

Hej på er! Jag har följt gruppen flitigt i många veckor, men då jag själv har en historia bakom innan sista barnet med ofostig graviditet, missed abortion och missfall har jag inte vågat skriva något. Men idag har jag varit på inskrivningssamtal med min BM och är i vecka 9+5. Jag har sedan tidigare 3 barn och haft stora problem med illamående hela graviditeterna, inte så jag kräks, men har väldigt svårt att äta, petar i mig och måste äta det jag är sugen på. Eftersom jag jobbar på förskola innebär det att jag har en del svårigheter på arbetsplatsen med tex blöjbyte och matsituationer så idag blev jag sjukskriven, för hon tyckte absolut inte att man ska må så på arbetet. Jag blev så chockad, för det var absolut inget jag hade räknat med och har aldrig varit med om det förut. Otroligt tacksam att få stanna upp och lyssna på kroppen. Jag blev sjukskriven för och främst i 2 veckor och sen ska bi utvärdera. Enligt ett tidigt VUL jag varit på har jag BF 12 April ❤️

• ttoml

Hej på er! Jag hoppas det är någon kvar här 🙈 Jag var på Kub den 5 Oktober och där såg allt bra ut. I Fredags 10/11 var jag på rul och då var jag i vecka 18+1. Undersökningen tog lång tid, och hon undersökte länge och bebis var inte så samarbetsvillig så det var svårt att mäta. Men hon slutade undersökningen med att säga att allt hon kunde se såg bra ut men hon kunde inte bedöma njurarna på bebis då det syntes dåligt, men var tydlig med att hon såg inget avvikande. Och då berättade hon att egentligen vill hon att man är i 20+ för att kunna göra en riktigt undersökning där allt syns tydligt. Så då fick jag en tid 2 veckor framåt! Såklart har det väckt en oro hos mig 🙈 Såg hon något eller inte något som hon vill bedöma en gång till innan vi får ett dåligt besked? Vi fick inte heller veta hur moderkakan ligger och vi fick inte lyssna på hjärtljuden. Det här är vårat fjärde barn och har inte varit med om det här förut. Men blev Såklart jätte orolig, och desto mer tid som går desto mer orolig blir jag. Svårt att slappna av i graviditeten känner jag 😔

• ttoml

Tack för svar! Ja, det är väl så man får försöka tänka för att kunna slappna av lite iallafall 🙏

Svar på tråden BF april 2024