Inlägg från: Willsam |Visa alla inlägg
  • Willsam

BF april 2024

Hej. har tjuvkikat in här lite. O hoppar väl in hos er. Plussade förra måndagen o är beräknad till 20/4
    mitt femte barn, men en ny pappa denna gång
    😳 min minsta blir 14 nu. 

• Willsam

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    3/4 Deusmamma, 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    5/4 Fiskmås123, 1a barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    9/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    9/4 Strawberry222, 2a barnet
    10/4 klyftpotatis, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet

11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    11/4 Mickan91, 1a barnet
    11/4 FluffigaMoln 2a barnet
    12/4 Muurrreeee, 1a barnet (2 missfall)
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)
    12/4 Pannie02, 2a barnet 
    13/4 shethegirl , 2a barnet 
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    13/4 Plill, 7 barnet (en avliden)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet
    15/4 CiCi Li, 1a barnet (1 MA)
    16/4 Amandy 1990, 2a barnet
    20/4 Willsam 5e barnet 
    21/4 KattenLoke, 2a barnet
    21/4 Bobo1993, 2a barnet
    22/4 Mickanvickan, 1a barnet
    23/4 Alexa1986, 2a barnet(en avliden)
    23/4 Ssaarraa, 3e barnet
    23/4 Aurorinne 1a barnet (1 MA)
  • Willsam

ni som får tidiga UL. Vart får ni det? Betalar ni o bokar själva? Vid ivf ingår tidigt UL som jag förstått. Men ni andra? 

man känner ju själv att man bara går o väntar o oroar sig över att nåt inte utvecklas som det ska. 
    Hur har ni gjort 😀 berätta 😀

• Willsam
    Amandy1990 skrev 2023-08-30 11:40:07 följande:
    Jag gjorde tidigt UL idag och betalade själv. 1000 kr kostade det, men värt varenda krona för att få se ett hjärta slå och att allt än så länge ser normalt ut 🙏🏼 
    Ja men det är lite så jag tänker också. Jag vill ju veta o se det lilla hjärtat picka. Vilken vecka är du nu? Jag är bara 6+4. o ser ut som man tidigast får boka v 8. Iaf det jag hittat. 
  • Willsam
    Zannizz skrev 2023-08-30 15:07:45 följande:
    Jag bokade på en privat klinik. Det kostade 1150.- vilket egentligen går emot alla principer jag har, att man ska behöva betala ur egen ficka för det. Men här där jag bor får man inte vul om det inte finns medicinska skäl för det och det gjorde det inte för mig. Och efter ett MA var jag sinnessjukt orolig, därför gjorde jag det.
    Ja det är faktiskt lite konstigt att det ska kosta, är ju ul inte röntgen. Så var det inte sist jag väntade barn. Men det var längesen o det märks att vissa saker ändrats 
  • Willsam

Noelan: jag ska också gå hos mama Mia. Ska kika om jag kan boka nåt, man vill ju bara se om det finns ett litet hjärta som pickar därinne. 

det Känns lite overkligt o oroligt innan man fått bekräftat ☺️

• Willsam
    Noelani skrev 2023-08-30 18:08:02 följande:

Willsam, eller hur? Känns så overkligt.. också eftersom jag inte har några känningar heller ännu. Är bara 4-3. 

Jag har vul bokat 7+1 då det ingår i vårt IVF paket men annars hade jag nog fått köpa privat haha .

Hur långt är du ? Känner du av något ännu? 

När började alla ni andra få illamående m.m ?

Jag är 6+4 idag. Mådde lite illa först. Men det har gått över. Lite spända bröst, lite spänningar i magen, lite ont i ryggen. ganska trött o sur 😂 uppsvälld över magen. Jag bokade ett privat UL nu. Det blir 8+2 som jag gör det. Så hoppas jag bara på att allt är lugnt därinne o fortsätter som det ska. Man kan ju inte påverka direkt.
    just Det! Alla dofter! Eller snarare stanker. Svampen som ruttnat i skogen stinker ju typ lik 😂 andedräkter på folk är ju hemska haha jag brukar inte vara så känslig för sånt. 
    sambon mat som brukar vara god är inte så god heller just nu. Stackarn 
  • Willsam

Jag har mått såhär lite fram o tbx från v 4-5. smaker o lukter är från denna vecka. minns int ratt jag kände något direkt den här tiden från mina tidigare graviditeter. 

jag tror inte du behöver vara orolig iaf du inte känner något direkt än ❤️

• Willsam

Upptäckte precis att jag blöder lite. inte mycket o jag inte ont.. än. 7+5 idag. Mår ganska illa o har gjort ett par dagar, dålig matlust o dålig energi. Brösten känns spända. Men man blir ju orolig över att det ska tillta. Bara att sitta lugnt i båten antar jag o se vad som händer.. 

aldrig varit med om det i tidigare graviditeter..

hoppas det går över 😞

• Willsam
    Strawberry222 skrev 2023-09-08 19:03:17 följande:

Har du slutat blöda? :( 
    Om du fortfarande  har symptom som illamående osv så har jag förstått det som att det är ett gott tecken! 

alla grav är ju olika och flera jag känner har haft blödningar under graviditeten som de inte kunnat förklara vad det beror på. håller tummarna Att allt går bra!! 

Ja, inget mer just nu. O det var ytters lite. Illamåendet ökade i förrgår o det håller i sig än 😅 så jag försöker tänka positivt o hoppas det inte blir mer. 
    tack 😊
Svar på tråden BF april 2024