Inlägg från: mama1985 |Visa alla inlägg
  • mama1985

BF april 2024

Hej alla! Jag är ny i tråden och ny på det här forumet.

Är 38 år och gravid med mitt o min sambos första barn. Efter RUL fick vi veta att beräknad födelse är satt till 26/4. Innan var det mer osäkert om det var i maj eller april.

Är iaf i vecka 20 nu (20+5) och väldigt glad över att vara gravid då jag trott mig vara steril eftersom det är första gången jag är gravid överhuvudtaget. Vi kommer få en liten tjej med långa ben o sin morfars fina överläpp ❤ 

Denna vecka har verkligen sparkarna börjat kännas. Spyr fortfarande på morgonen om än inte lika mycket som innan. Nån mer som har kvar det? Kattmat och kattsandslukt förvärrar mående. Samt annat illaluktande som mögel och avlopp. 

Craving = mjölk i glas och lakrits. 

Ska försöka gå med i FB-gruppen med. 🥰

• mama1985
    Willsam skrev 2023-12-10 09:29:08 följande:

Fb gruppen är stängd, då dom som var med från början satte ett maxantal..
    men jag är här emellanåt också 😊
    välkommen mama1985. 

jag är 41 o väntar mitt femte barn o min sambos första (o enda) barn 😊

Hej! Vad synd! Hade gärna varit med i den. Kan dock tipsa om att det finns en öppen stor grupp på FB som jag hittade när jag letade efter den här. 

Det senaste som har hänt för mig är vad jag tror kan vara delade magmuskler (enligt min sjuksyrra-syster av symptom). Hade smärta i mage. Kändes som bebis vände på sig o tryckte med båda fötterna rakt ut 😅 

Annars mer och mer hunger! 

Hur känner du av din graviditet just nu?
  • mama1985
    Willsam skrev 2023-12-12 21:02:05 följande:

Det lät inte skönt med magmusklerna 😳 det Kan ju vara ligamenten som känns eftersom magen växer o töjs så mycket. 

jag mår rätt bra. Känner bebis sparka ganska mycket o har precis kunnat känna det även med handen utanpå 😊
    men hel del sammandragninga, så ska lämna ett urinprov för att utesluta uvi. Men jag tror det handlar mycket om stress. är egenföretagare med allt vad det innebär så svårt att bara sluta stressa också. 

vad heter den andra gruppen på fb? 😀

Ja det kan det vara! Känner inget alls nu iaf så det är bra! 

Va mysigt med sparkar ❤ jo jag också. Men inte känt utanpå än. Har moderkakan i framvägg så tar lite extra tid tydligen. 

Ajdå jobbigt med stress! Blir det bättre efter jul kanske? Är det smärtsamma sammandragningar då eller bara att magen blir hård? 

Den heter "BF April 2024". 
Svar på tråden BF april 2024