Fru till man i djup sorg. Erfarenheter, tips?
Hej
Hej
Vet inte hur man svarar på enskilda inlägg men hoppas detta blir rätt.
Förstår er båda, min man kan också ha dåliga dagar och vara sur och otrevlig. Jag säger dock ifrån då direkt, sånt accepterar jag inte. Han har sin sorg och jag accepterar och respekterar hans smärta och konsekvenserna av det men jag går inte med på att bli behandlad illa.
Jag sköter som sagt det mesta, vi har ett större barn och en liten bebis, stort hus och husdjur. Jag har fullt upp kan jag säga. Det är inte så att han gör noll, men jag gör 90% och just att man aldrig vet hur det blir med någonting, det går inte planera något. Vi tar varje dag som den kommer. Orkar han genomföra något eller hjälpa till etc så är det bonus. Huvudansvaret kring allt ligger på mig, det är tungt att leva så. Men vad fan gör man, han orkar ju inte? 🤷 Jag ser ju med egna ögon hur förstörd han är. Det är inte direkt läge att ställa sig och ställa ultimatum då.
Det finns en karusell runt omkring här också, mer en emotionell sådan med bråk i familjen (hans familj) relationen till modern har blivit mycket svår osv.
De får reda ut det där bäst de vill, jag vill bara ha tillbaka min man. 😪
Jag börjar bli lite nedbruten ja... av allt arbete och även känslomässigt. Jag vet ju inte om det nånsin blir bättre. Såhär kan jag iallafall absolut inte leva resten av livet. Men, det har bara gått ca 6 månader. Jag älskar honom och vill fortsätta stötta och jag kommer kämpa vidare. När ett år gått får jag väl utvärdera hur jag känner. Jätteskönt att läsa hur andra gått/går igenom samma sak.
Fler som vill dela med sig? ❤️