Inlägg från: Anonym (Jahejhejdu!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jahejhejdu!)

En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär

Nu var det ju kanske inte domen som eventuellt förstörde din karriär utan kanske mer du själv, som ådrog dig domen ...?

• Anonym (Jahejhejdu!)
    Häegertz skrev 2023-07-27 10:15:27 följande:

Här samlas visst sedlighetspolisen! :)

Det är ett sjukt samhälle vi har som straffar dig för något du gjorde på din fritid och som inte har några som helst offer. Mina sympatier, men jag tror inte det kommer att bli några värre konsekvenser för dig. 

Sjukt att straffas?
    Är du på riktigt? Du tycker att handlingar som avgjorts vara kriminella inte ska bestraffas, då? Vad skulle lagarna vara till för då?
    I så fall vore det väl möjligen förbudet som är sjukt, men så länge det finns så är det ju knappast sjukt att straffas för att bryta mot det.
    Ska du ha en trög åsikt så föreslår jag istället att du anser att det är lagen som ska ändras, inte att det ska finnas en lag som man får bryta mot.
  • Anonym (Jahejhejdu!)
    Häegertz skrev 2023-07-29 11:35:42 följande:

Men man kan ju knarka utan att stödja gängen, eller hur? Större delan av det cannabis som konsumeras inom sveriges gränser är hemmaodlat så ni behöver inte stirra er blinda på nyheterna. Så farligt är det inte, men det är iofs längesedan Wag the Dog kom, och jag tror vissa behöver se om den. 

Men det är fortfarande inte förbudet som är sjukt, utan att man straffas för att man bryter mot det?
    Vilka andra existerande lagar bör man inte straffas för brott mot?
Svar på tråden En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär