• Anonym (Hmm)

En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär

För det första, vad jag läser mig till har du idag ingen karriär. Du pratar snarare om att du har olika drömmar inom barnomsorg eller rättsväsendet. Med andra ord. Nej. Ditt misstag har inte förstört någon karriär. 

För det andra är det heller inte domen som förstört något. Det som är problematiskt är att det är andra gången du åker fast i samband med narkotika. Det är där problemet ligger - du brukar narkotika. Det kan förstöra karriärer, relationer samt få en dödlig utgång. 

När jag läser detta får jag känslan att du skyller narkotikan och domen på att du inte kan göra något av ditt liv. -om jag inte åkte fast skulle jag kunna. Men vet du, du KAN fortfarande skaffa en karriär. Vill man, så kan man. 
    Absolut kanske kan det utfallsrum bli något mindre att röra dig inom. Men du kan fortfarande. Om du vill. 

Jag ser det som att du har två val. Skyll på domen, eller inse att det är du som rikserst förstöra "allt" för dig själv. 

Har man provat en gång och åkt dit, och sedan gör om det bör man också inse att man behöver stöd och hjälp. Du kan vara påväg in i ett missbruk.

Svar på tråden En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär