• LFF

En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär

Anonym (orion) skrev 2023-08-01 07:44:06 följande:

En dom för ringa narkotikabrott i ungdomen är ingen större katastrof. Skulle snarare vara misstänksam mot personer som aldrig prövat på någon som helst narkotikaklassat preparat. Dom saknar elementär nyfikenhet över tillvaron som jag ser det. Något annat är om man fortsatt håller på med det i 30 års åldern. 

En handling blir inte förkastlig bara för att svenska politiker inför drastiska nolltolerans lagar för att visa handlingskraft och avståndstagande. Hysteri och hyckleri omkring alla former för användande av narkotika har alltid varit en svensk paradgren, lika svensk som råfyllan.

Man saknar inte nyfikenhet för att man inte är dum i huvudet och testar narkotika. Man är stark i sig själv, att man inte behöver ta personlighetsförändrande substanser för att "hitta sig själv" och annat jävla BS folk drar till med för att motivera sina idiotvanor.
  • LFF
    Anonym (.) skrev 2023-08-01 08:55:18 följande:

Cannabis vs alkohol vad skapar mest elände i samhället?

Fler länder legaliserar cannabis. Kanada har det varit fritt att använda i snart fem år och det har följts upp noga. Går att söka på nätet om någon är intresserad.

Eller så förbjuder man även alkoholen. Win-win. Gör som NZ och sätt ett slutdatum på nikotin också. Att efter ett visst datum så får inte ungdomar födda senare än ett visst årtal köpa nikotin. 

Varför är det en lösning att ytterligare legalisera personlighetsförändrande substanser?
Svar på tråden En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär