Inlägg från: Anonym (Eh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh)

Att hantera ett uppbrott

Men snälla ts, hur tänkte du nu....? Du ville inte bli hans rebound och ändå började du dejta honom! Jag skulle säga att minst ett halvår, helst ett år av att vara singel innan man dejtar en person som haft en mångårig relation. Så det som hände var väldigt enkelt: du var en rebound! Och säkert inte den enda innan han är redo för en relation igen.

• Anonym (Eh)

Och det där med känslor som dör ut på en vecka: det var aldrig på riktigt ts. Han inbillade sig det, men han har inte bearbetat klart och är inte färdig i tanken om att gå vidare med sitt liv. Därför "dog" känslorna, de som aldrig riktigt fanns, oavsett vad han har sagt till dig.

• Anonym (Eh)
    Anonym (Dumpad) skrev 2023-07-29 17:07:09 följande:

Tror ni det hade blivit samma utfall oavsett vem han hade dejtat? jag försöker tänka att det inte berodde på mig som person? ja ni fattar, självkänslan är som bortblåst just nu. Och ja, jag borde inte ha gett mig in i det hela. Men på nåt sätt inbillade jag mig att allt var äkta utifrån hur han agerade. Tack för era kloka ord! Det hjälper mig! 

Till 95 % ja. Det finns de som råkar träffa rätt direkt men de allra flesta gör inte det och även om det hade varit rätt person så funkar det kanske inte just då oavsett. Det du ska ta med dig: dejta inte någon som är nysingel i fortsättningen! Han lurade både dig och sig själv så det är bättre om du är vaksam på vilka du ger dig in i kontakt med för det finns så många som tror att de är redo när det egentligen kan vara månader eller år till dess. När du tänker på hans känslor, eller någon annan kille i samma sits, tänk på kor som kommer ut på grönbete. Det är ungefär samma sak.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Dumpad) skrev 2023-07-30 19:16:54 följande:

Jag trodde inte ett rebound varade så länge heller. eller att man i det läget involde sin familj osv. Men uppenbarligen är det så. Nästa fundering, varför valde han att lämna för att ge sig vidare ut på nätdejtingen? För att få en ny kick? Jag fick inte den uppfattningen av honom som kille utan väldigt snäll och omtänksam. Fram till att han valde att dumpa mig. 

Hur länge träffades ni då? Ett rebound kan lätt hålla på ett halvår och att någon presenterar en för sin familj skulle vara något särskilt är en föråldrad syn sedan länge. Jag vet killar som tagit hem sina ONS och kk:s till sina föräldrar till och med.

Varför han fortsätter dejta? Behöver du fråga...? Han vill väl ligga som alla andra så klart. Dessutom finns ju chansen att han träffar kvinnan i sitt liv på kuppen. Snäll och omtänksam har inget med det där att göra. Lite som att undra hur det kommer sig att någon som donerar pengar till Röda Korset går och snattar på Ica, helt orelaterat mao.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (!!!) skrev 2023-07-31 00:16:42 följande:

Finns en massa rövhål som beter sig sådär oavsett om de nyligen separerat osv. Tycker inte du ska vara så säker på att han är ?vilse? eller ?nyskild?. Han var inte schysst mot dig. Hade han inte varit redo går man ju inte ut direkt och börjar leta igen!

Det finns massor med människor som börjar dejta för att de inbillar sig att de är redo när de i själva verket har låååångt till den punkten.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (!!!) skrev 2023-07-31 12:46:07 följande:
    Och lär sig aldrig heller? De som kör den ursäkten och samma dag lägger ut sig på dejtingsidor igen är rätt avslöjade.
    Det är tyvärr många som inte verkar lära sig det nej. Och sedan kan man undra hur många längre relationer en person hinner med (dvs lärtillfällen) under en livstid.
  • Anonym (Eh)

Några av mina herrbekanta som har blivit nysinglar har formligen kastat sig ut på marknaden för nu ska de minsann få allt det där sexet som förnekats dem så länge! Om de är redo för en relation eller inte, irrelevant. De verkar liksom tro att de är så hett eftertraktade på marknaden att kvinnorna kommer att kasta sig för deras fötter i parti och minut, they'll be swimming in pussyyyyyy! Och sedan visar sig verkligheten att Fet, Ful och Fyrtio inte är så jäkla hett trots allt och deras personlighet gör snarare saken bara värre istället för att vara någon slags förmildrande omständighet.

• Anonym (Eh)
    Anonym (!!!) skrev 2023-07-31 14:30:33 följande:
    Tänker mer att de som ska dejta trots att de precis förklarat för någon att de ?inte är redo? mer bara är ute efter sex. De spelar seriösa för att få sex. När de fått det så ska det snyftas över hur vilse och ?inte redo? de är. Kvinnan som de lurat tycker synd om honom och så kan han jaga vidare efter nästa att spela seriös med..
    Ja det kan jag hålla med om. Finns många fula fiskar. En del kan hålla ut väldigt länge bara för att få sex också!
Svar på tråden Att hantera ett uppbrott