• Goneril

Pengar framtid

Skryttråd alternativt fredagstråd, finns ingen anledning att fästa avseende vid den. 
    Avanza tog fram lite statistik för något år sedan och enligt den ligger en 40 årig mans sparande på ett medelvärde av 559.000.-, medianvärde 187.000..- Kvinnor hade betydligt lägre värden  387.000 resp. 88.000.-.                                             Nu tycker jag personligen att vår tidigare minister Ann Wibbles devis, en årslön på banken, är klokt. ?et ger en trygghet; en möjlighet att lämna ett destruktivt förhållande eller en dålig chef.                 Det som är oroande är att kvinnor inte sparar mer, vilket säkert i viss mån beror på ojämlik fördelning av hemarbetet. Sen får jag nog den uppfattningen att många kvinnor, inte alla, har sämre orientering när det gäller ekonomi, till exempel att lära sig hur aktier och placeringar fungerar. En prenumeration på Dagens Industri kan ofta löna sig. Mitt personliga tips är investmentbolag om man inte är väldigt påläst, samt att passa sig för "dagssländor". 

Svar på tråden Pengar framtid