Inlägg från: Fbmaestro |Visa alla inlägg
  • Fbmaestro

Få övernattande gäster att åka hem

Hej,

Min frus kusin med man är på besök hos oss, och har nu varit det i 9 dagar!
    I vanliga fall när vi besöker dom och tvärtom så är man kvar i 2, max 3 dagar. 
    Vi har väntat på att de ska åka hem, men det händer fan inte. 
    Idag nämnde dom att dom avser stanna i sthlm till söndag nästa vecka.  Vi visade tydligt men indirekt att vi inte vill det. Fick ingen respons på det. 
    Det blir alltså totalt 16 dagar. Klarar fan inte av det, och vill inte heller oförskämt kasta ut dom och skada relationen. Samtidigt så känner jag redan nu att dom skadar relationen genom att vara kvar, vi vill inte umgås med dom mer känns det som.  
    På det hela så är de "finsmakare" som ska ha det lilla extra, så dom vill hela tiden ha massa annat gott som vi vanligtvis inte brukar ha. Och vi ska betala...
    Sedan 2 dagar tillbaka har vi slutat handla i förhoppning om att dom ska fatta vinken.  vinken.    Vad kan man mer göra??
    Känns som att dom är på ett allinclusive hotell i 2 veckor...

• Svar på tråden Få övernattande gäster att åka hem
  • Fbmaestro

Glömde skriva det.
    Jag har varit väldigt tydlig med att vi inte har tid, jag jobbar. Och vi har annat inplanerat. Min familj vill gärna komma och besöka oss, och vi ska åka till Kolmården med mina syskon och massa annat. 
    Jag har till och med sagt att det är bra om dom hittar någon annanstans att sova om dom ska vara kvar i Stockholm. 
    Det går inte att misstolka mina signaler....
    Nästa steg är ju fan att slänga ut dom...

• Fbmaestro

Just nu går dom på varenda en av mina nerver.
    Imorgon får dom åka. Om dom inte gör det på eget bevåg så kommer jag fan bara be dom dra.

• Fbmaestro

Yup, kommer ihåg.

Behövde vara väldigt tydlig enligt mig då.
    Jag förklarade att vi har mycket att göra kommande vecka och att vi tänkt göra några egna besök osv. På det då har jag inte heller semester.
    Dom vägrade förstå och kontrade med att dom inte skulle vara i vägen, utan klarar sig på egen hand och kan göra annat så länge om någon annan skulle komma och besöka oss över dagen.
    Då var jag ganska tydlig och sa att vi även behöver få vara för oss själva ibland, och så sa jag rakt ut att det vore bättre om dom kunde hitta någon annanstans att sova. 
    Det funkade och nu mår jag jättebra :)

• Fbmaestro

Min fru och hennes föräldrar är minst lika irriterade över detta som jag är. Frugan tröttnade rejält.

Svar på tråden Få övernattande gäster att åka hem