• Anonym (Hjälp)

Vet inte vad jag ska göra

Jag har outrett trauma sedan barndomen som jag har tryckt bort men det har nu i vuxen ålder börjat komma ikapp mig. Jag har ångest varje kväll/natt, jag är konstant stressad och känner tryck över bröstet. Jag har väldigt svårt för att lita på människor, jag hade en psykolog tidigare som jag började känna mig trygg att prata med, men innan jag ens hade hunnit öppna upp mig om mina trauma slutade hon på mottagningen. Mottagningen är överfull och de tar inte emot mig förrän i höst igen för alla psykologer är fullbokade. Jag har börjat fundera på självmord för jag får ju ingen hjälp ändå. 

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra
  • Små lätta moln

Hej!
    Det låter som om du har det svårt just nu. Tycker att du ska börja med att ringa självmordslinjen 90101. De finns där för dig dygnet runt. Du kommer att få hjälp med att bearbeta ditt trauma men det är nog inte här du får den hjälpen. Känns det bra att skriva så ska du så klart ändå göra det. 

• kattis71

Hej! Jag sitter i liknande situation. Självmord är inte lösningen. Jag har fokuserar på basic saker i väntan på samtalsstöd. Äta bättre, vara ute i naturen mkt, meditera och försöka få till sömn.  Det är inte lätt att få till när man har hög ångest men efter en vecka så känns det faktiskt lite bättre. Skriv gärna till mig om du behöver skriva av dig lite. 

• Anonym (Cleo)

Träna! Få upp pulsen, svettas. Hur är oviktigt. Jag har alltid tränat hemma med hantlar, kettlebells och band. Se på tv samtidigt. 
    När man är slut i kroppen efter träning är det svårt att ha ångest. Det är uttjatat, men att ta ut sin fysiskt hjälper faktiskt mot psykisk ohälsa. Många med ångest har stillasittande iiv. Det förvärrar bara. 

Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra