Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Hur påverkas barn av mammas självmord?

Skulle behöva höra för att inte göra det.. Barnen är 6 och 1,5 år gamla.  Ammar fortfarande yngsta ..Och så har jag en tonåring som jag tyvärr inte alls har någon bra relation med just nu. 

Barnen är friska och mår bra men det har hänt riktigt hemska saker , hela mitt liv har blivit förstört på grund av saker jag har gjort eller iallafall orsakat.. det är massa bråk i familjen och ibland känns allt helt hopplöst och nattsvart. Det enda som håller mig kvar är att barnen kanske skulle bli traumatiserade för livet om de förlorar sin mamma för alltid.. även om jag i mina mörkaste stunder kan tänka att de skulle ha det bättre utan mig. Vågar inte prata om de här tankarna med någon eftersom det skulle göra allt ännu värre så skriver anonymt här. 

• Svar på tråden Hur påverkas barn av mammas självmord?
  • Anonym (Ledsen)

Tack för alla svar!
    Tyvärr tror jag inte att det här går att lösa.
    Jag kan inte gå in på alla detaljer här bland annat för mina barns skull .. men mina barn är placerade hos släktingar. Jag får bo hos farmor med de två yngsta och jag är väldigt tacksam för det .. men jag är livrädd för att bli av med barnen helt .. och jag har blivit av med så mycket annat. Mitt liv , mitt hem.. relationen med mitt äldsta barn. 

Det var problem innan också men det här började med att jag blev utsatt för något av mitt ex men sen blev allt total katastrof ..med socialtjänst , polis osv. Och alla anklagar mig.. mitt ex, mitt äldsta barn, min mamma.. mitt äldsta barns släkt. Min egen familj och äldsta barnets familj har sagt helt fruktansvärda saker om mig. Det är såna bråk i familjen på min sida så jag vill nästan bara att de yngre barnen ska slippa mig och min familj .. Jag dricker inte en droppe eller tar något annat men jag har haft förlossningsdepression efter mellanbarnet och haft en diagnos tidigare.. Jättemycket som kan användas emot mig. Har varit med om mycket hemskt tidigare i mitt liv också.. misshandel ,våldtäkt , prostitution.. det känns som att det kanske är dags att mitt sorgliga misslyckade liv ändligen får ett slut och att mitt förflutna och min dysfunktionella familj inte får förstöra för barnen. 

Allt känns väldigt hopplöst just nu. Men jag litar på att mitt yngsta barns farmor skulle älska och ta hand om de yngre barnen om jag var borta.. 

• Anonym (Ledsen)

Tack för era svar!

Jag är inte ung heller .. närmare 40 än 30. Så det känns som att om det är så här nu så kommer det inte bli bättre. Jag var så glad när jag fick mitt tredje barn.. jag hade varit ensamstående länge innan och jag trodde att jag äntligen hade en familj. Mina äldre barn var så glada. Sen blev allt katastrof. Jag kunde gjort slut med pappan innan det blev så här. Eller låtit bli att starta bråk mellan oss så att han till slut gick för långt.. Låtit bli att kontakta polisen eller berätta för min familj eftersom allt bara slog tillbaks mot mig och en massa från mitt förflutna drogs upp.

Psykisk ohälsa, hur jag har försörjt mig, att jag varit utsatt för våld förut så att jag antagligen är för traumatiserad för att ta hand om mina barn eftersom studier visar att det blir så om man har varit våldsutsatt länge. 

Nu känns det som att jag kanske aldrig kommer få mitt liv tillbaks eller få flytta hem med mina barn.. 
    Min mamma och mitt äldsta barns familj har sagt riktigt riktigt hemska saker om mig .. en sak är så fruktansvärd så jag vill inte ens skriva det. Helt påhittad och antagligen från mitt äldsta barns familj , hens pappa blev dömd för grov kvinnofridskränkning mot mig för 15 år sen och det har varit infekterat till och från sen dess. 

Jag har funderat på att låta mina yngre barn bo kvar hos yngsta barnets farmor utan mig sen men när jag tänker mig att leva utan barnen så vill jag verkligen inte det, då vill jag hellre inte leva alls. 

Svar på tråden Hur påverkas barn av mammas självmord?