• LFF

Abort imorgon - så osäker

Porty skrev 2023-07-31 14:32:16 följande:
    Tack för svar. Jag blir väldigt stressad eftersom jag inte vill vänta för länge, intalar mig att aborten blir mer fysiskt smärtfull och skadlig för kroppen om jag väntar. Hanterar inte smärta särskilt bra. Sen tänker jag att jag precis i dagarna fyllt 35 år, hur länge till kan jag bli gravid? Jag vet att han lämnar mig men om sanningen ska fram så ser inte vår framtid ljus ut ändå med alla våra konflikter.. jag kanske måste tänka mer på mig själv? Jag vet ingenting och imorgon är det redan dags
    Vill DU göra abort eller gör du det för hans skull?
    Hur ser du på er relation oavsett barn eller inte?
    Har du möjlighet och nätverket för att ta hand om ett barn på egen hand?

Ja, du behöver ta en funderare över vad DU vill i detta. Har du ens pratat igenom detta med BM eller kurator?
  • LFF
    Porty skrev 2023-07-31 14:56:12 följande:
    Jag har inte pratat med nån. Jag bokade aborttid och de ställde inga frågor mer än när min sista mens var. Jag ska dit imorgon.

Jag gör abort för vår skull, hans skull. Vi har haft bekymmer som vi jobbar på. Jag tror risken är stor att han lämnar mig efter att detta är överstökat, han vill se att fostret är helt borta så han ej riskerar överraskning om några månader. Även om jag hoppas, han bedyrar att han ska ta hand om mig nu.

Jag har fast jobb, bor i gbg trakterna, min familj på annan ort, litet socialt umgänge. Det skulle säkert bli tungt ensam men jag ser att många klarar av det galant.
    Men vad vill DU?! 

Då tycker jag att du ska kontakta en kurator omgående och få hjälp att prata igenom detta. 

På vilket sätt skulle er relation bli bättre av aborten? Varför behöver du "tas om hand om"? 
  • LFF
    Porty skrev 2023-07-31 15:25:09 följande:
    Glömde svara men ta hand om så är han väldigt omtänksam nu och genom aborten så ska han pyssla om mig till max.
    Och övrig tid? När det varit svåra stunder? Eller efter aborten? Om du mår dåligt då? Om en månad? Om två månader? 

Vad händer om du blir gravid igen, efter aborten? Vill han någonsin ha barn? Om inte, vad har han vidtagit får åtgärder för att se till att det inte blir någon graviditet någonsin?
    Porty skrev 2023-07-31 15:29:59 följande:
    Han är tydlig med att han inte vill ha barn. Men han är också en rationell person som inser att han är lika mycket inblandad i denna situation som jag. Han är glad i barn men vill inte ha fler. Jag tänker på alla ensamstående kvinnor och vill inte attackera dessa för jag tror alla gör sitt yttersta och i många fall blir jag imponerad av dessa... 
    Om han nu är så rationell och inser att situationen beror lika mycket på honom, varför frågar han då inte vad du vill? Varför ska en abort vara räddningen på er relation? Och som sagt, om han nu har de barn han vill ha, varför har han inte sett till att han inte kan få fler barn då? *snipp snipp*
  • LFF
    Porty skrev 2023-07-31 15:56:35 följande:
    Han är inte intresserad av vad jag vill. Han vill aldrig mer ha barn igen. Jag klarar mig utan barn om vi är tillsammans men som sagt, vi har tidigare haft uppehåll och jag tror risken är överhängande att han vill lämna vårt förhållande så fort detta är överstökat. Han sa att han funderat på *snipp snipp* men det har inte blivit av.
    Om han inte är intresserad av vad du vill så är det ingen person du ska lägga mer tid på. Oavsett om du går vidare med aborten eller inte. 
Svar på tråden Abort imorgon - så osäker