Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Abort imorgon - så osäker

Gör aborten!! Er relation är dödsdömd om du behåller och ärligt talat lär den vara svår att laga oavsett.

• Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 14:58:27 följande:
    Ja, vår framtid är osäker. Men hur lätt blir jag gravid efter att detta är borta? Och går vi skilda vägar, hade jag lika gärna kunnat lägga all min tid och energi till ett barn.
    Det finns ingen garanti för framtiden men HUR ego är man om man sätter ett barn till världen utan en enda tanke på konsekvenserna för en själv och ffa barnet...? Om ni går isär så lär du behöva ha kontakt med den här killen i ett par decennier med alla problem som det kan innebära, plus att barnet växer upp med skilda föräldrar, vilket kan ha stora negativa konsekvenser. Alltså tänk LITE på det ofödda barnet, ok? Din kommentar låter som "ja men jag kanske aldrig mer blir gravid, det kan vara min sista chans så jag struntar i hur mitt barn kommer att växa upp, bara JAG får som jag vill!", så tänk snarare på vad som är bäst för alla parter och inte bara utifrån den ångest du känner nu.
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 15:19:57 följande:
    Jag förstår fullständigt hur du menar. Det jag menar är mer att jag tänker på alla ensamstående kvinnor som blir gravid på egen hand genom insemination. Det skulle kunna vara jag om något år. Då finns ingen pappa alls i barnets liv. Genom detta finns ju dock en pappa, eftersom jag är säker på att han kommer finnas i barnets liv på något sätt.
    Ja, det är sant men själv skulle jag föredra insemination framför en ovillig pappa och en massa tjafs i okänt antal år framöver, för det kommer ju inte bli smärtfritt som du förstår. Jag skriver "ovillig pappa" för det låter så utifrån din beskrivning av er situation. Att bara finnas i ett barns liv är inte tillräckligt, han måste också då vara en bra pappa. Risken är stor att det kommer att bli en tung situation för dig.
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 15:29:59 följande:
    Han är tydlig med att han inte vill ha barn. Men han är också en rationell person som inser att han är lika mycket inblandad i denna situation som jag. Han är glad i barn men vill inte ha fler. Jag tänker på alla ensamstående kvinnor och vill inte attackera dessa för jag tror alla gör sitt yttersta och i många fall blir jag imponerad av dessa... 
    Om han inte vill ha fler barn så räkna verkligen inte med att han blir en närvarande pappa! Det bästa vore om du respekterade detta och dessutom tänkte lite på ditt ofödda barns eventuella framtid, på gott och ont. Barn till varje pris, oavsett vem som får betala för det, eller.....?
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 18:03:46 följande:

Kan man begära om betänketid imorgon? Eller är tanken att göra det imorgon och de blir sura om jag kommer dit och inte vet vad jag vill? Vill verkligen inte slösa deras tid!

De kommer inte tvinga dig till något men en snabbare abort är att föredra!
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 18:07:27 följande:
    Tack för din åsikt. Han skulle säkert inte vara inblandad på det sättet, kanske han hade velat träffa barnet ibland, betala för sig men ingen övrig inblandning.
    Det tror du nu. Många män har visat sig kunna bli riktigt jobbiga med gemensam vårdnad. Han kan ju komma på att han tvärtom vill ha massor med umgänge, insikt och medbestämmanderätt, oavsett vad han säger nu. Räkna inte äggen innan de lagts!
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 18:08:33 följande:
    Pga av smärtan?
    Pga flera orsaker. Smärtan är en stor faktor men det är också det mentala, både i stunden och efteråt. Man kan göra abort i upp till vecka 18, tror de flesta kan påverkas av det med tanke på hur barnlikt fostret är redan då, även om de inte ser det men bara råkar se bilder eller vad som helst. När man gått så lång tid (från vecka 16) så föder man fram fostret, påtvingad "förlossning" av ett dött foster eftersom man tar tabletter några dagar innan för att stoppa graviditeten. Även skrapning eller vad det kallas kan vara rätt jobbigt för många. Tabletter med så klart, med stora blödningar osv, men det är fortfarande den absolut mildaste varianten!
  • Anonym (B)

Kort sagt, ju längre man väntar desto jobbigare blir en abort.

• Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 18:45:49 följande:
    Det är väl positivt....
    Då får barnet en pappa...
    Du läste inte ironin mellan raderna? Det brukar börja så himla fint, de köper barnets kärlek med allt möjligt, stort som smått. Sedan bröstar de upp sig och är minsann Experter På Barnuppfostran och lägger sig i allt möjligt, en del bara för att jävlas. Det kan bli alla möjliga problem helt enkelt.
  • Anonym (B)
    Anonym (***) skrev 2023-07-31 19:19:03 följande:

Abort eller inte, det kan bara du bestämma.
    Dock minskar ju chansen att kunna bli gravid igen, du är ju 35, o man får inte hjälp efter en viss ålder. 
    Det är inte heller säkert att du kan bli gravis igen.
    Du skriver att du kan klara dig utan barn nu, men hur blir det om ett år, två osv?
    Om du hade velat göra abort, borde du då inte vara säker på det då?
    Du upptar ingen tid i onödan, det är många som kommer dit o är osäkra eller ändrar sig.
    En abort kommer inte att rädda ert förhållande, tvärtom.

Nej, chansen minskar inte pga aborten och det är inte säkert att chansen minskar bara för att ts skulle vara några år äldre heller. Jag var 40+ när jag och min make försökte få ett till barn, inga problem att få hjälp via vården och mina värden var så gott som perfekta, dvs lika bra som någon under 30. Sluta skrämma upp ts helt i onödan! Ska hon behålla barn med en som inte vill bli pappa, hur bra blir det? Tänker ingen på följderna för barnet i det läget? Det är bara ts ångest och oro som spelar roll här? Egoism i sitt esse. Ts är osäker och pappan vill inte = ABORT.

Deras relation är så gott som över, garanterat 100 % om ts behåller, 90+ % säkert om hon gör abort. Deras relation hänger på en skör tråd redan, det här blir oavsett spiken i kistan.
Svar på tråden Abort imorgon - så osäker