Inlägg från: Anonym (Vera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vera)

Abort imorgon - så osäker

Porty, bara du vet hur killen är som person. Det finns kvinnor och barn som tvingas leva gömda med skyddade identiteter för att pappan är en direkt livsfara för deras liv. Är det en sån kille du är gravid med tycker jag inte att du ska behålla då ditt liv kommer att bli ett helvete. 
    Men om pappan är en stabil man som bara inte vill ha barn så tycker jag att du ska behålla. Antingen kommer han att strunta i barnet och du får ta allt ansvar själv. Skulle du klara det? 
    Eller så kommer han att ändra sig när barnet är fött och ställa upp som pappa. 

Hur är pappans familj? Jag känner till ett fall där pappan inte alls ville vara delaktig i barnet, men farmor och övriga släkt ville ha en relation med barnet. Så barnet träffar och umgås med sin pappas släkt och har en bra relation, trots att pappan är ett as. 

När jag läser din text får jag intrycket av att du faktiskt vill behålla barnet. Gör det! Såvida pappan inte är en fara för ert liv så behåll. Detta kanske är din enda chans att få barn? 

Svar på tråden Abort imorgon - så osäker