Inlägg från: Anonym (Lis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lis)

Abort imorgon - så osäker

Om jag ska ge dig min åsikt så gör aborten och skaffa sen barn på egen hand, på dina villkor, så slipper du dela ditt barn med någon som inte ville bli pappa. 

Det kommer bli jobbigt att gå igenom och behöva vara överens med honom om umgänge, skolval, bostadsort.  Om du klarar det själv så gör det själv på riktigt.

Aborten blir enklare för dig ju snabbare du gör den, du får förmodligen valet om du vill göra det hemma, ha isåfall en vän hos dig, eller gör det på sjukhuset, jag hade nog rekommenderat på sjukhuset med tanke på vilken vecka du är i, det känns tryggt att bli ompysslad av dem. 

ställ dig i kö till insemination direkt, i gbg har det tidigare varit 3 års väntetid och de har en åldersgräns på 39-40, så du behöver kanske ställa dig i kö direkt.

• Anonym (Lis)
    Porty skrev 2023-07-31 18:07:27 följande:
    Tack för din åsikt. Han skulle säkert inte vara inblandad på det sättet, kanske han hade velat träffa barnet ibland, betala för sig men ingen övrig inblandning.
    Tyvärr är det vanligt att de säger en sak innan barnet fötts och en annan efter(det går åt båd hållen).

En relativt vanlig företeelse är att män när de några år senare träffat nån ska försöka visa sig som bra män/pappor och då helt plötsligt vill ha vårdnad/umgänge... 
  • Anonym (Lis)

Det är ett svårt beslut att ta om man har barnlängtan. Jag förstår att du velar.
    Men sök efter lite trådar kring delad vårdnad mm och läs hur kvinnor kan ha det med jobbiga ex så du vet lite vad som väntar. Jag tror absolut det är bättre att skaffa själv.

• Anonym (Lis)
    Porty skrev 2023-07-31 18:45:49 följande:
    Det är väl positivt....
    Då får barnet en pappa...
    Om han väljer att stanna. En pappa som dragit en gång kan lätt dra igen. Barnet slits mellan hopp och förtvivlan och rycks upp varje gång pappa ändrar sig. Du får sitta med familjerätten i samtal och måste i stort sett låta barnet träffa sin pappa, för det har barnet rätt till, även om barnet inte vill och du inte tror det blir bra för barnet. Ev hamnar det i rätten, dvs advokatkostnader mm....
  • Anonym (Lis)
    Porty skrev 2023-07-31 22:38:29 följande:

Oj vad villrådig jag känner mig. Är väldigt tacksam över alla era svar och att få läsa era kommentarer på min situation. Jag vet bara inte alls vad jag ska göra. Nu är det inte många timmar kvar...

Jag bokade aborttid via telefon och det var inga bekymmer. Vet ni hur de kontrollerar vilken vecka jag är i när jag är där? För de måste de väl göra.

De gör ultraljud,  de behöver ju se att du inte är längre gången än du tror. (Några dagar diffar det ofta mot vad man själv räknat ut.)
  • Anonym (Lis)
    Anonym (***) skrev 2023-07-31 22:46:18 följande:

Just nu är du inte ensam o barnlös, du har ett barn i magen o du är ju en mamma som om några månader kan ha din bebis liggande i famnen. 
    Ditt förhållande med killen, det är över, det är nog bara att du inte har insett det än.
    Hur kom det sig att ni fortsatte träffat efter att han ville ha uppehåll?
    Begär du enskild vårdnad så kommer många av ev problem att försvinna.
    Du behöver ju inte ens skriva på faderskapet. 

Du har tydligt ingen koll på hur det funkar.
    Hon har automatiskt enskild vårdnad när barnet föds, pappa får gå via rätten för att få vårdnad om hon inte skriver över den. Umgängesrätt har han dock ändå så länge han inte är dokumenterat våldsam.(fysiskt våld)

Mycket bättre att skaffa barn på egen hand och slippa problem med en pappa som kommer och är pappa när det behagar eller krånglar.
    Hon kan vara mamma ändå om ett tag.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (XXX) skrev 2023-08-01 08:32:04 följande:

Det är sant att det kan bli konflikter med pappan om de saker du räknar upp (jag är själv frånskild, jag skilde mig när barnen var små, de är vuxna nu).

Men man ska också vara medveten om att avlastning är guld värt. Varje helg som någon annan kan ta barnet, varje sommarlovsvecka som någon annan kan ta barnet... Småbarnsperioden är tröttsam, man får aldrig tillräckligt med sömn och man får aldrig vara helt ifred när barnen är hemma. Det absolut bästa är att det finns en pappa, och även en pappa som bara har barnet en helg i månaden och en vecka på sommarlovet är bättre än ingen pappa alls. Man behöver den lediga tiden för återhämtning och för att ta igen arbete, hushållsarbete, ärenden och annat - jag lovar!

Dessutom är det jätteviktigt för barnets identitet att veta sitt ursprung. Och då även under uppväxten - särskilt under uppväxten. Det här vet vi egentligen idag, men det har ändå blivit så politiskt korrekt att lesbiska par, och sedan några år även ensamstående kvinnor, ska få skaffa barn med medicinsk hjälp, att det har blivit tabubelagt att prata om det. Det är mycket bättre för barnen att känna sin pappa med alla hans goda och dåliga sidor, än att de fantiserar som barn som inte vet sitt ursprung nästan alltid gör: "min pappa kanske är en prins", "min pappa kanske är en mördare"...

Och det är bättre att vara ensam och lycklig med ett barn man har jämt än att behöva 
    oroa sig om hur barnet har det hos pappan och bråka med pappan kring hämtningar, eller
    bara bli nedtryckt i telefon av pappan för att man var egoistisk och behåll barnet, jag lovar!

Och mormor är förmodligen bra mycket mer intresserad av att prata om och med barnet
    än en ovillig pappa..

hade man på förhand kunnat avtala om hur uppdelningen med barnet skulle se ut hade
    det varit en sak, men att binda upp sig på så lång tid med någon man aldrig vet hur han kommer agera
    det är inte att rekommendera, framförallt inte när hon kan göra det själv eller träffa någon 
    annan som vill göra detta med henne.

Ditt raljerande över att lesbiska par får skaffa barn säger dessutom en hel del om dina åsikter...

• Anonym (Lis)
    Porty skrev 2023-08-01 09:12:04 följande:

Bara så ni vet så har jag tagit första tabletten, tyvärr så fick han som ville

Det kommer att bli bra. Du gör det som är bäst för dig i slutändan. Har du någon vän som finns hos dig, vet vad du går igenom? Eller din mamma? 

Behöver du stöd under aborten så fortsätt skriv här.🌸

Svar på tråden Abort imorgon - så osäker