-
Okej, men den stora frågan är ju om jag ska göra abort imorgon. Vet att ingen här kan ge mig svaret... Men jag känner mig enormt villrådig. Jag kan ju ej prata med honom om det här.LFF skrev 2023-07-31 16:17:46 följande:Om han inte är intresserad av vad du vill så är det ingen person du ska lägga mer tid på. Oavsett om du går vidare med aborten eller inte. -
Kan man begära om betänketid imorgon? Eller är tanken att göra det imorgon och de blir sura om jag kommer dit och inte vet vad jag vill? Vill verkligen inte slösa deras tid!
-
Tack för din åsikt. Han skulle säkert inte vara inblandad på det sättet, kanske han hade velat träffa barnet ibland, betala för sig men ingen övrig inblandning.Anonym (Lis) skrev 2023-07-31 18:03:40 följande:Om jag ska ge dig min åsikt så gör aborten och skaffa sen barn på egen hand, på dina villkor, så slipper du dela ditt barn med någon som inte ville bli pappa.
Det kommer bli jobbigt att gå igenom och behöva vara överens med honom om umgänge, skolval, bostadsort. Om du klarar det själv så gör det själv på riktigt.
Aborten blir enklare för dig ju snabbare du gör den, du får förmodligen valet om du vill göra det hemma, ha isåfall en vän hos dig, eller gör det på sjukhuset, jag hade nog rekommenderat på sjukhuset med tanke på vilken vecka du är i, det känns tryggt att bli ompysslad av dem.
ställ dig i kö till insemination direkt, i gbg har det tidigare varit 3 års väntetid och de har en åldersgräns på 39-40, så du behöver kanske ställa dig i kö direkt.
-
Pga av smärtan?Anonym (B) skrev 2023-07-31 18:05:55 följande:De kommer inte tvinga dig till något men en snabbare abort är att föredra! -
Jag vet inte?Anonym (rrr) skrev 2023-07-31 18:12:41 följande:Tänk efter... hur många tror du inte är veliga? -
Det är väl positivt....Anonym (Lis) skrev 2023-07-31 18:39:54 följande:Tyvärr är det vanligt att de säger en sak innan barnet fötts och en annan efter(det går åt båd hållen).
En relativt vanlig företeelse är att män när de några år senare träffat nån ska försöka visa sig som bra män/pappor och då helt plötsligt vill ha vårdnad/umgänge...
Då får barnet en pappa... -
Han är så himla fin och snäll nu mot mig. Jag säger att jag är nervös och han stöttar och säger att han ska hjälpa mig duschning osv när jag kommer blöda. Bara jag går dit imorgon, och vi gör oss av med problemet. Jag påverkas helt klart av hans ord... dina ord påverkar mig i den andra riktningen... jag vet inte vad jag ska göra, jag får panikAnonym (***) skrev 2023-07-31 19:19:03 följande:Abort eller inte, det kan bara du bestämma.
Dock minskar ju chansen att kunna bli gravid igen, du är ju 35, o man får inte hjälp efter en viss ålder.
Det är inte heller säkert att du kan bli gravis igen.
Du skriver att du kan klara dig utan barn nu, men hur blir det om ett år, två osv?
Om du hade velat göra abort, borde du då inte vara säker på det då?
Du upptar ingen tid i onödan, det är många som kommer dit o är osäkra eller ändrar sig.
En abort kommer inte att rädda ert förhållande, tvärtom.
Om han inte pysslade om eller gav dig det du behövde innan du blev gravid, så kommer han inte att göra det om du gör en abort heller.
Skulle han pyssla om dig som belöning för att du tog bort ert barn?
Du kommer att klar av att ta hand om ert barn själv o chansen är ju stor att du träffar en ny man som tar emot barnet med öppna armar.
Säg till vården att du vill prata med en kurator o välj sen det som är bäst för dig.
Han kunde ha snipp snipp medan du kanske aldrig får uppleva en graviditet igen.
Jag hade turen att få barn innan jag fick cancer.
Jag blev dumpad på bb, dock har barnet en väldigt närvarande pappa o jag har klarat det bra trots att jag inte har något kontaktnät.
-
Tror du att denna situation, orsakar spiken i kistan för honom? För det är han som velat ha paus tidigare i vårt förhållandeAnonym (B) skrev 2023-07-31 19:31:31 följande:Nej, chansen minskar inte pga aborten och det är inte säkert att chansen minskar bara för att ts skulle vara några år äldre heller. Jag var 40+ när jag och min make försökte få ett till barn, inga problem att få hjälp via vården och mina värden var så gott som perfekta, dvs lika bra som någon under 30. Sluta skrämma upp ts helt i onödan! Ska hon behålla barn med en som inte vill bli pappa, hur bra blir det? Tänker ingen på följderna för barnet i det läget? Det är bara ts ångest och oro som spelar roll här? Egoism i sitt esse. Ts är osäker och pappan vill inte = ABORT.
Deras relation är så gott som över, garanterat 100 % om ts behåller, 90+ % säkert om hon gör abort. Deras relation hänger på en skör tråd redan, det här blir oavsett spiken i kistan. -
Jag skulle nog känna mig mer trygg att barnet har släktbanden till hans familj... Det låter kanske inte så nu men han har en bra familj som säkert skulle vilja ha nån form av kontakt med barnet och mig...Anonym (Rand) skrev 2023-07-31 19:53:07 följande:Jag tror faktiskt också det. Att skaffa barn helt på egen hand tror jag är lättare psykologiskt både för dig och barnet. tycker att de som skaffat barn ensamma utifrån ett aktivt beslut verkar ha det lättare på flera plan. Du är 35 år men har förhoppningsvis 5 fertila år kvar i bästa fall. -
Jag har redan märkt om jag använder ordval som kan tolkas till att behålla det så växlar hans humör fort. Sen blir han den snällaste igen.... han är glad inför imorgonAnonym (B) skrev 2023-07-31 19:55:36 följande:Jag sätter en årslön på att han skulle bli galen av ilska om du skulle säga att du ångrat dig. Glöm hjälp med duschningar och annat då. -
Det har jag inte sagt, han vill bara att vi löser "problemet".Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 21:13:27 följande:Vad säger han når du förklarar att detta kanske är din chans att få ett barn, att du inte vet hur fertil du är och hur lätt det är för dig att skaffa ett barn sen på egen hand? -
Han skiftar fort i sitt humör, är riktigt nöjd nu att tiden är kommen. Jag sa nyss att jag vet inte hur jag ska ta mig dit imorgon, direkt brusade han upp för att i nästa sekund förklara hur mycket han ska ta hand om mig och köpa hem mitt favoritgodis. Jag vet inte vad jag ser... jag är rädd att jag kommer inse att jag gjort fel beslut.Anonym (Ui) skrev 2023-07-31 21:08:04 följande:Han fjäskar ju nu utav satan för att du ska göra det! Han är ett riktigt jävla as!
-
Jag vill inte leva ensam och barnlös. Jag hade kunnat leva utan barn om vi hade ett bra förhållande. Men jag är rädd att han planerar att avsluta förhållandet efter aborten, då blir jag de facto ensam och barnlös.Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 21:20:06 följande:Men vill du ha barn? Det är ju inte bara ett problem så. Skulle själv inte kunnat stanna med nån som pressat mig till abort som 35-åring. Förstår han att han kan ju riskera er också pgs detta? -
Kan jag gå dit och förklara att jag vill prata med en kurator? Men det kan ju inte läkaren/barnmorskan boka? Vet inte vem eller vad jag kommer träffa imorgon, fick ingen information alls mer än bokad aborttid.StudierKemi skrev 2023-07-31 21:04:11 följande:Gör INTE det om du känner dig osäker, abort gör man bara om man vet vad man vill av livet. Du måste prata med kurator först. Om du ångrar dig kommer du få men och vara ledsen för resten av livet. Du har mycket tid kvar att tänka på saken, din sambo får gärna bli arg på mig istället för på dig (för att jag sa allt det här), och han får gärna skriva PM! Jag tar gärna ett snack med honom... Kom ihåg att han är en man och han förstår inte det här! -
Oj vad villrådig jag känner mig. Är väldigt tacksam över alla era svar och att få läsa era kommentarer på min situation. Jag vet bara inte alls vad jag ska göra. Nu är det inte många timmar kvar...
Jag bokade aborttid via telefon och det var inga bekymmer. Vet ni hur de kontrollerar vilken vecka jag är i när jag är där? För de måste de väl göra. -
Jag inser att tid hos kurator kommer jag inte att hinna få. Mina tankegångar har gått från att uppfylla hans önskemål till att försöka fokusera på mig och barnet och att vi faktiskt hade kunnat få ett fantastiskt liv tillsammans.Anonym (B) skrev 2023-07-31 22:30:16 följande:Inte för att vara sån men vid det laget du får tid hos kurator är du nog 2-3 veckor längre gången och lär få svårare att bestämma dig för en abort, förutom att din kille vid det laget kommer att ha skällt ut dig tusen gånger för att du skjuter upp det, du kommer att känna dig tvingad till abort och kommer att genomgå den sena varianten som är allt annat än trevlig om du minns min tidigare beskrivning. Och om du skulle behålla så blir du dumpad på fläcken och lär få ett smärre helvete med killen. Jag önskar dig verkligen något bättre än så! Bättre att ta hand om detta nu och slippa en massa tråkigheter. Då blir det åtminstone mer på dina egna villkor än alternativen. -
Ja, jag åkte hem till honom och berättade att jag var gravid, innan jag berättade det så förstod han inte mitt ärende eftersom vi inte är ihop men det ändrades och nu verkar han vilja försöka igen. Jag förstår hur uppenbart detta låter, han gör allt i sin makt nu för att intala mig att vi kan lappa ihop detta bara problemet försvinner.Anonym (***) skrev 2023-07-31 22:46:18 följande:Just nu är du inte ensam o barnlös, du har ett barn i magen o du är ju en mamma som om några månader kan ha din bebis liggande i famnen.
Ditt förhållande med killen, det är över, det är nog bara att du inte har insett det än.
Hur kom det sig att ni fortsatte träffat efter att han ville ha uppehåll?
Begär du enskild vårdnad så kommer många av ev problem att försvinna.
Du behöver ju inte ens skriva på faderskapet.
-
Det tar väl för länge.Anonym (rrr) skrev 2023-07-31 22:49:48 följande:Hur skulle du inte få tid till kurator?
.. -
Bara så ni vet så har jag tagit första tabletten, tyvärr så fick han som ville