Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Abort imorgon - så osäker

Porty skrev 2023-07-31 19:46:03 följande:
    Tror du att denna situation, orsakar spiken i kistan för honom? För det är han som velat ha paus tidigare i vårt förhållande 
    Ja, det är klart att det bara kommer att ha en negativ inverkan oavsett utkomst. Just nu borde fokus vara att reparera relationen, då blir det värre oavsett vad det hade handlat om. Nu råkade det vara en graviditet/abort.
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 19:32:27 följande:
    Han är så himla fin och snäll nu mot mig. Jag säger att jag är nervös och han stöttar och säger att han ska hjälpa mig duschning osv när jag kommer blöda. Bara jag går dit imorgon, och vi gör oss av med problemet. Jag påverkas helt klart av hans ord... dina ord påverkar mig i den andra riktningen... jag vet inte vad jag ska göra, jag får panik
    Jag sätter en årslön på att han skulle bli galen av ilska om du skulle säga att du ångrat dig. Glöm hjälp med duschningar och annat då.
  • Anonym (B)
    Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 21:16:20 följande:

Du ja. Andra är det kört för vid 37-38. 

Och vad menar du med att du fick hjälp via vården som 40+? IVF får du INTE via regionen då utan då är det att betala själv.

Och för vissa vid 23.

Jag gick till en privat gynekolog som var landstingsansluten. Det är väl allt du behöver veta från mig.
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 21:20:46 följande:
    Han skiftar fort i sitt humör, är riktigt nöjd nu att tiden är kommen. Jag sa nyss att jag vet inte hur jag ska ta mig dit imorgon, direkt brusade han upp för att i nästa sekund förklara hur mycket han ska ta hand om mig och köpa hem mitt favoritgodis. Jag vet inte vad jag ser... jag är rädd att jag kommer inse att jag gjort fel beslut.
    Men förstår du inte själv att du inte kan skaffa barn med en sådan idiot?? Av hans beteende så misstänker jag att han utsätter dig för psykisk misshandel även på andra sätt. Var klok i detta nu! Du och ert gemensamma barn är bundna vid den personen för lång tid framöver annars!
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 21:25:22 följande:
    Kan jag gå dit och förklara att jag vill prata med en kurator? Men det kan ju inte läkaren/barnmorskan boka? Vet inte vem eller vad jag kommer träffa imorgon, fick ingen information alls mer än bokad aborttid.
    Inte för att vara sån men vid det laget du får tid hos kurator är du nog 2-3 veckor längre gången och lär få svårare att bestämma dig för en abort, förutom att din kille vid det laget kommer att ha skällt ut dig tusen gånger för att du skjuter upp det, du kommer att känna dig tvingad till abort och kommer att genomgå den sena varianten som är allt annat än trevlig om du minns min tidigare beskrivning. Och om du skulle behålla så blir du dumpad på fläcken och lär få ett smärre helvete med killen. Jag önskar dig verkligen något bättre än så! Bättre att ta hand om detta nu och slippa en massa tråkigheter. Då blir det åtminstone mer på dina egna villkor än alternativen.
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 22:38:29 följande:

Oj vad villrådig jag känner mig. Är väldigt tacksam över alla era svar och att få läsa era kommentarer på min situation. Jag vet bara inte alls vad jag ska göra. Nu är det inte många timmar kvar...

Jag bokade aborttid via telefon och det var inga bekymmer. Vet ni hur de kontrollerar vilken vecka jag är i när jag är där? För de måste de väl göra.

De tittar med UL för att vara säkra. De tittar på hinnsäcken och fostrets storlek. Om du verkligen är så långt gången som runt vecka 11 kommer de lätt att kunna räkna ut det, under de första veckorna är det mycket svårare då det knappt finns något att se.
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 22:41:29 följande:
    Jag inser att tid hos kurator kommer jag inte att hinna få. Mina tankegångar har gått från att uppfylla hans önskemål till att försöka fokusera på mig och barnet och att vi faktiskt hade kunnat få ett fantastiskt liv tillsammans. 
    Lura inte dig själv. Ja, det kan vara fantastiskt med själva barnet, men garanterat inte med pappan som lägger smolk i bägaren.
  • Anonym (B)
    Anonym (***) skrev 2023-07-31 22:46:18 följande:

Just nu är du inte ensam o barnlös, du har ett barn i magen o du är ju en mamma som om några månader kan ha din bebis liggande i famnen. 
    Ditt förhållande med killen, det är över, det är nog bara att du inte har insett det än.
    Hur kom det sig att ni fortsatte träffat efter att han ville ha uppehåll?
    Begär du enskild vårdnad så kommer många av ev problem att försvinna.
    Du behöver ju inte ens skriva på faderskapet. 

Ts skulle få enskild vårdnad automatiskt men pappan skulle lätt få till gemensam vårdnad via tingsrätt. Nog för att han är en idiot men man är en ännu större om man förvägrar barnet rätten till sin ena förälder!
  • Anonym (B)
    Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 22:54:18 följande:
    Fast det i sig gör ju dig inte gravid. Den gynekologen är ju inte en embryolog som kan utföra IVF.
    Nej, och det var ingen annan än du som babblade om IVF oavsett.
  • Anonym (B)
    Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 22:54:18 följande:
    Fast det i sig gör ju dig inte gravid. Den gynekologen är ju inte en embryolog som kan utföra IVF.
    Däremot hade den gynekologen ett samarbete med en klinik som skulle utföra IVF, om vi hade behövt. Trots min ålder. Utan att betala tiotusentals kronor ur egen ficka.
  • Anonym (B)
    Porty skrev 2023-07-31 22:55:12 följande:
    Ja, jag åkte hem till honom och berättade att jag var gravid, innan jag berättade det så förstod han inte mitt ärende eftersom vi inte är ihop men det ändrades och nu verkar han vilja försöka igen. Jag förstår hur uppenbart detta låter, han gör allt i sin makt nu för att intala mig att vi kan lappa ihop detta bara problemet försvinner.
    Du fattar att han ljuger va...? Han säger exakt vad som helst för att du ska göra abort. Han kommer att dumpa dig direkt efter. Beroende på hur stort svin han är så kan det ta allt från timmar till dagar, kanske till och med lite mer än en vecka. Men han kommer göra slut, var så säker.
  • Anonym (B)
    Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 22:59:59 följande:
    Nej men du började bubbla på om hur du fick hjälp vid 40+. Att gå till en gyn är inte att få hjälp, det är max en kontroll på läget.

TS kan bara få hjälp innan 40 och köerna kan vara långa. Din beskrivning av hur lött du blev gravid och att du kunde få hjälp är dels bara din egen och dels något som låter mer än det är.
    Läs gärna mitt nästa svar till dig innan du blåser upp dig ännu mer.
  • Anonym (B)
    Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 22:59:59 följande:
    Nej men du började bubbla på om hur du fick hjälp vid 40+. Att gå till en gyn är inte att få hjälp, det är max en kontroll på läget.

TS kan bara få hjälp innan 40 och köerna kan vara långa. Din beskrivning av hur lött du blev gravid och att du kunde få hjälp är dels bara din egen och dels något som låter mer än det är.
    Vem påstår att det var lätt för mig att bli gravid?? Tror du man springer till vården för hjälp innan det gått minst ett år? Kamma dig, och sluta hacka på andras realitet.
Svar på tråden Abort imorgon - så osäker