• Anonym (mamma)

Minsta trosorna för barn?

Vi har pottränat och det är dags för minsta tjejen att få trosor. Hon är liten i storlek och de jag köpte i 86/92 (minsta tillgängliga storlek) är för stora. 
    Någon som har tips på små storlekar? 
    Har jämfört dessa med sonens gamla kalsonger i samma stl från newbie (kappahl) där kalsongerna är snäppet större. 

• Svar på tråden Minsta trosorna för barn?
  • Anonym (Lina)

Är det kappahltrosor ni har i 86/92 alltså? Upplevde dessa som små i storlek, mindre än andra märken, så det var de billigaste och enklaste att få tag i. Mer som 74/80 i storlek. (Några år sen mina barn var så små). Annars, sök i facebookgrupper om ec om nån har tips eller kan sy upp? Tror inte familjeliv är proffs här. 

• BuoBä

Är det i midjan de är stora? I så fall kan du enkelt göra dem mindre med några stygn vid sidsömmarna. 

• Anonym (mamma)
    Anonym (Lina) skrev 2023-08-01 09:42:30 följande:

Är det kappahltrosor ni har i 86/92 alltså? Upplevde dessa som små i storlek, mindre än andra märken, så det var de billigaste och enklaste att få tag i. Mer som 74/80 i storlek. (Några år sen mina barn var så små). Annars, sök i facebookgrupper om ec om nån har tips eller kan sy upp? Tror inte familjeliv är proffs här. 

Nej, jag glömde visst skriva det. Det är från Gekås vi har, men jag jämförde med kalsongerna från newbie för att se om de kanske var mindre. 
    Nej, här är kanske fel ställe att fråga. 
  • Anonym (mamma)
    BuoBä skrev 2023-08-01 09:46:24 följande:

Är det i midjan de är stora? I så fall kan du enkelt göra dem mindre med några stygn vid sidsömmarna. 

Det är både i midjan och i benen tyvärr. 
  • Fjäril kär

Jag skulle testa runt i olika affärer och även leta bland kalsonger.  Jag upplevde att det är lotteri i hur små/stora dom är precis som för oss vuxna. Även olika modeller skiljer sig i storlek.  

Kan vara värt att kolla nätet också .

• BuoBä
    Anonym (mamma) skrev 2023-08-01 09:57:15 följande:
    Det är både i midjan och i benen tyvärr. 
    Då är det svårare...
    Det enklaste då, är nog att ta med ett par och gå runt i butikerna och jämföra. HM är ju ibland små i storlekarna, tex. Och Petit bateau, men det är kanske svårt att sitta i butik. 
  • MsM84

Osäker på just trosor men hm är ju ofta små i storlek på barnkläder.

Svar på tråden Minsta trosorna för barn?