• Maac

Orkar inte mer

Anonym (Orkar inte mer?..) skrev 2023-08-01 17:12:29 följande:

Min partner är stöttande så tillvida att vi delar lika på allt som har med hemmet och barnet att göra. 

Men trots att jag förklarar hur dåligt jag mår till honom så tror jag inte att  han förstår fullt ut. Han tar mig inte på allvar när jag säger att jag inte orkar leva mer. Och det är väl förståeligt.  Trots kollosal ångest varje morgon så går jag upp och gör det jag ska. 

Han har sett mig söka vård flera gånger och har väl också tappat hoppet om att jag ska må bättre. Men jag vet att det erbjuds mer idag än vad det gjorde för bara för några år sedan. KBT-behandlingarna har kommit längre med nya strategier mot ältande så jag behöver få testa detta. 

Har du haft kontakt med psykiatrin? Det har tyvärr inte jag. Lyckas aldrig komma förbi närhälsan då min yttre funktion är för god så att säga. 

Skriv en egenremiss direkt till en psykiatrisk klinik, så kommer du förbi vårdcentralen. Skriv att du redan sökt via vc tidigare och att du behöver mer hjälp än så. Man fyller i genom att logga in på 1177.
Svar på tråden Orkar inte mer