Mittliv1978 skrev 2023-08-02 13:13:36 följande:
Hej igen,
helt Rätt att jag borde klippt så var det klart.
nu kom jag aldrig dit och jag trodde inte heller att vi skulle hamna i en situation där hon väljer sig själv framför resten av familjen i ett beslut som påverkar alla.
min första reaktion var at glömma henne vilket jag oxå sa men sen kom tankarna med vår lilla 3 åring som jag då får ha varannan vecka och att jag förmodligen kommer ha svårt med anknytning till det nya barnet, det skulle inte bli bra det heller för någon av dom, det är lite som att hon skapat den perfekta stormen?
lever jag kvar med henne så kommer jag nog ha väldigt svårt att komma tillbaka till det genuint fina vi hade där det fanns så mycket kärlek, respekt och vördnad om varann och det fina vi hade.
Är rädd att jag kan hamna i en situation där jag lever med henne för sakens skull och inte för att jag vill och för att jag älskar henne.
Jag skulle säga att er relation är över. Jag tror att du kommer att bo kvar för att försöka finnas där med barnen men att du med tiden kommer att bli fruktansvärt olycklig. Du ska också veta att barn inte är dumma på något sätt, även om ni leker lyckliga familjen så kommer de att känna att det inte är bra. Jag tror faktiskt inte man kommer över en sådan här sak ens med terapi utan att det bara blir ett utdraget och svårt farväl. Det är tufft att vara utan sitt barn varannan vecka men om ni inte reder ut detta och ändå bor ihop så kommer alla att bli olyckliga, inte bara du.